Monday 17 June 2013

Motivasi : Hanis Haizi

Assalammualaikum 

Love Hanis Haizi Blog. sapa belum baca lagi blog Hanis boleh pergi baca sekarang !! Paksa ni..hehe..sebab aku pun tengah baca entry Kak Hanis yang cantik ni..sometimes bila baca entry dia membuatkan aku kagum dan nak jadi macam dia..boleh tak kalau nak berangan?? Boleh kot sebab sekarang ni, berangan boleh jadi kenyataan TAPI kene usaha la kan....

Ada satu Entry Hanis Haizi ' KEJAYAAN TIDAK MENGENAL SESIAPA'. Ia membuatkan aku bercakap dalam diri....Please wake up!!! Berubah untuk menjadi seseorang yang Berjaya !!! Jangan asyik nak berangan je !!!...Sebab apa, i know who am i ? I am not from rich family, i am just from ordinary family. Tapi dalam hati ni, aku nak mengubah kehidupan keluarga walaupun my parents dah past away :(   tapi aku terasa dengan kehidupan family yang serba kekurangan membuatkan aku mesti bangkit dan keluar dari kepompong yang biasa aku lalui. Sampai bila dengar orang simpati pada kita...sampai seumur hidup ke ?? 

KEJAYAAN TIDAK 
MENGENAL SESIAPA 


Kaya, miskin, tua or muda?

Tak cantik, pendek, kurus or gemuk?

Semua tu TAK PERLU untuk berjaya

Yang membuatkan saya betul-betul teruja 70% mereka yang berjaya dalam business ini adalah terdiri dari golongan orang biasa. meaning min wage of RM1500-RM2000 sahaja.

Masa awal2 nak join business ni sampai terdetik di hati saya kenapa mereka ni semua bukannya ada degree/masters or even phd.. tapi boleh berjaya??

Nurse/kerani/ Pembantu Am/Polis/Suri Rumah etc

Tapi sudah bergelar Crown Diamond Manager dengan income 5 angka sebulan..

Saya pikir saya belajar in engineering for 5 years.. nak kata senang pun tak jugak.. susah engineering subject ni.. tapi boleh pulak buat

For this business mesti SAYA boleh jugak!! Ape kurangnya saya dengan mereka??!

Kejayaan tidak memilih sesiapa, semua orang BOLEH berjaya tapi ...

Orang yang berjaya ialah orang yang BINA impian mereka.
Bercita2 besar and willing to take challenge.

Manusia yang tak berjaya ialah manusia yang tak berani nak membuat impian... mereka terlalu takut untuk berimpian..

Are you willing to take this challenge?

Or nak tunggu keadaan berubah or dalam keadaan terpaksa baru nak buat?

Renung-renungkan....




Untuk berjaya kena ada matlamat
Ketua atau guru yang betul
dan pasangan yang menyokong kita
walau susah atau senang
tetapi yang mengubah dan membuat tindakan adalah 
DIRI SENDIRI


with love 
~azasuhaiza~



No comments:

Post a Comment