Friday 23 December 2016

Perubahan

Assalammualaikum.


Lamanya tak menulis entry. Dah hampir menuju ke tahun 2017. Nampaknya blog pun sudah makin ketinggalakan. Terlalu banyak media sosial yang lebih advance berbanding blog. Setahun yang lalu terlalu banyak perubahan yang berlaku dalam diri. Perubahan itu, termasuklah diri ni dari status bujang ke berumah tangga.


Alhamdulillah. Itu sahaja perkataan yang aku boleh kongsikan. Setelah lama berkawan. Setelah banyak liku-liku dugaan dan cabaran dalam perhubungan. Akhirnya Allah itu buka jalan. Memudahkan perjalanan kami ke arah yang halal. Dengan erti kata, kuatnya jodoh kami itu atas niat kami mahu yang halal. Semua adalah kehendak tuhan.


Aku penah cakap, kalau ada jodoh, adalah. Kalau kita buat apa cara sekalipun, mintak berpisah sekalipun, kalau itu memang sudah jodohNya. Kita harus akur dan terima. Bila Allah s.w.t sudah kata ini pilihan kita, inilah jodoh kita. Maka full stop. Ikut jalan yang direncanakan. Jagalah hubungan ini dengan baik. Jagalah hubungan ini hingga akhir hayat. Tolong, jangan diabaikan.




Dipermudahkan jangan dipersulitkan. Alhamdulillah lagi sekali, proses perkahwinan kami dipermudahkan. Mengikut flow dan jalan seperti yang ditetapkan. Keluarga banyak membantu. Aku sentiasa berdoa, dan setiap kali lepas solat pasti membaca surat Toha ayat 1 hingga 6. Surah ini, dapat melembutkan hati dan meringankan beban. InsyaAllah.


Bergelar isteri sekelip mata. Maka tanggungjawab kita kepada suami. Dialah syurga kita. Hormat dia dan jaga dia seikhlas hati. Semoga aku menjadi isteri yang solehah dan menjadi kekuatan buat dirinya.


Suami. Ibu mu tetap menjadi syurga mu. Dan aku juga tanggungjawab mu. Didiklah aku menjadi isteri yang solehah. Dan berikanlah kasih sayang, kejujuran & pikul lah tanggungjawab mu sebagai suami sebaik mungkin.


Semoga kita sama-sama menjalani kehidupan ini dengan bahagianya tidak kira susah dan senang :)

2 comments:

  1. RAJA SAKTI Web Game Terbaru!!
    Dengan design classic dan tampilan game table yang soft serta user friendly.!!

    BONUS PROMO MEMBER BARU DEPOSIT MINIMAL 50.000 BONUS 20%

    Minimal deposit Rp. 10.000
    Minimal Withdraw Rp. 25.000
    Dengan JACKPOT yang sering "PECAH"
    Raih Ratusan Hadiah Jackpot setiap harinya

    Games RAJA SAKTI :
    Texas Poker, Bandar Ceme, Capsa Susun, Capsa Banting, Remi, Qiu-Qiu

    Sistem player versus player 100%, dan bisa menjadi bandar dalam permainan dengan sistem game tercepat dan terbaik.

    contact us at :
    WA: +855889908908
    SMS: +855889908908
    Line: CS_RAJA
    Wechat: CS_RAJA
    BBM: CS_RAJA
    Facebook : RAJA SAKTI
    Twitter : CSRAJASAKTI
    Instagram : CSRAJASAKTI

    info lebih lanjut contact ke kami. ditunggu ya bos-bos sekalian.

    www.rajasakti.com

    ReplyDelete