Wednesday 27 February 2013

Edit Gambar

Assalammualaikum

aku perhatikan sekarang ni ramai orang yang dah guna telefon pandai ni..terutamanya telefon jenama SAMSUNG. Dulu biasalah, NOKIA adalah pilihan utama, kemudian SONY ERICSON. Jenama-jenama tu semua aku dah pernah cuba. and now, zaman screen touch pulak..macam-macam gadget dah keluar, IPAD lah, ipod lah, samsung, samseng termasuklah yang tiruannya pun dah banyak boleh dapat...

Kalau korang beli telefon, apa aplikasi yang korang utamakan yelah selain boleh call dan anta masej. ada orang suka dengar muzik, ada yang suka tengok video dan ada yang suka tangkap gambar. Macam aku, aku paling utama penggunaan kamera telefon tu..sebab aku pun suka gak tangkap gambar...hehehe..dan sekarang setelah aku guna SAMSUNG, walaupun hanyalah SAMSUNG W..tapi aku tetap puas hati sebab kameranya sangat best..best waa cakap lu...hehehe...ape tah lagi kalau beli SAMSUNG S II ataupun SAMSUNG NOTE...lagi best waa cakap lu....tapi apakan daya sekarang hanya mampu pakai SAMSUNG W..pun dah kira ok la jugak..kikiki....

satu lagi bila aku suka tangkap gambar aku memang suka edit-edit gambar. Sekarang kan macam-macam aplikasi/software kita boleh edit gambar..so, cuma nak kene kreatif jelah...aku pun tak kreatif mana pun..tapi suka ngada-ngada edit gambar....sekarang ni tengah kemaruk instagram bagai kan...cantik-cantik lah bila edit guna instagram...selain tu jugak aku selalu guna camera 360 pun cantik....

Ni saja-saja aku cuba nak jadi photografi tak profesional..sebab nak kasi korang tengok bila dah kita edit guna INSTAGRAM dan CAMERA360..

Gambar Original 


Instagram 


Camera360-Pink
bila edit akan warna pink je yang nampak



Camera 360- Colorful- Autumn
macam dalam potret kan 



Camera 360-sketch - Years
macam gambar zaman dulu-dulu


Ini pulak edit guna Piscart
comel kan..


kalau guna Camera 360 tu banyak sangat option yang kita boleh edit..semua nya aku edit dalam kamera..senang je, just download kat Play Store aplikasi tu semua..boring-boring boleh edit gambar sokmo..

have a nice day :)

No comments:

Post a Comment