Friday 1 March 2013

Tanggungjawab

Assalammualaikum

Semalam aku cuti sebab nak ambik BRIM2.0. alhamdulillah, dapatlah RM250. Dah kerajaan nak kasi kan, ambik jelah hehe..itu kira tanggujawab jugaklah kan..tanggungjawab dan komitmen kita bila orang nak kasi sesuatu kita berusaha untuk dapatkan. Itu yang terpaksa nak ambik cuti gak tu..duit punya pasal kikiki...

Kira aku agak lewat jugak dipanggil untuk dapat BRIM tu sebab bila tanya member-member ramai yang dah dapat..kira redha lah kalau tak dapat..tapi tup-tup abang aku kol hari Selasa tu bagitau surat dah sampai rumah...senyum lebar lah aku...hehehe..patutlah tangan kanan rasa gatal je..tapi adakala tangan kiri pun gatal jugak...emmmm...


balik rumah ambik surat tu dulu.....program tu start jam 2.00 petang tempatnya dekat D'Muara Resort Sg.Hj Dorani..kol 1.50 aku dah gerak sebab nak anta anak buah aku pergi sekolah agama dulu..pastu terus gerak gi sana..


Besar dah anak buah aku, yang ni arisya dah darjah 2. Petang semalam aku tolong dia buat kerja sekolah..ma'ai dia punya soalan punyalah susah...aku pun pening nak terangkan kat dia macam mana..lastnya aku suruh dia tanya cikgu jelah kat sekolah nanti..kikiki..yelah, dah lama tak belajar tak reti nak terangkan..bila aku ajar aku rasa aku pun tak faham ape yang aku ajar...dia lagi lah tak faham..

Dah hantar gi sekolah, terus lah gerak pergi D'Muara Resort...gi sorang je.sob sob sob..tak der member..tapi tup-tup tengah tunggu vaucher nampak member lama..hihi..ada geng duduk sebelah...selamat datang awal so, duduk depan-depan nanti cepat balik..tapi kene tunggu semua orang dapat voucher dulu..letih nak menunggu..dah lah panas terik pulak tu..tapi sabar...sebab duit punya pasal..kikiki....


Dirasmikan oleh YB.Dato' Hjh Noriah Kasnon.Dari jam 2.30 petang sampai pukul 5.00 baru start penyerahan duit bantuan tu..tak pelah, apa-apa pun, Terima kasih PM..


Lepaslah duit minyak sebulan..hehehe..so, tanggungjawab kita untuk menggunakan duit yang diberikan dengan sebaik mungkin..jangan guna duit untuk perkara yang tak elok seperti maksiat, judi dan sebagainya.Insyallah peringatan untuk diri sendiri jugak :)

Tanggungjawab seterusnya- Jangan Lupe Mengundi ye Kawan-kawan..hehehehe.....Undi adalah Rahsia...


No comments:

Post a Comment