Tuesday 20 November 2012

Pertanyaan Budak-Budak Yang Susah Nak Jawab

Assalammualaikum

almaklumlah aku masih tak ada anak lagi...dan aku pun tak pernah ada adik..tapi aku suka lah jugak dengan budak-budak. lagipun aku ada ramai anak buah..aku paling rapat dengan anak kakak aku dekat kampung tu. kakak aku ada 4 orang anak, 2 lelaki 2 pempuan..diorang pun memang rapat dengan aku..sikit sikit maksu, sikit maksu...kalau lama aku tak balik kampung mesti diorang tanya macam-macam napa tak balik..perghh rasa dihargai kot.hehe..kalau time aku balik kampung sampai je depan rumah..mereka-merekalah yang tukang bukakkan pintu kereta aku..dah tak sabar-sabar suruh aku keluar..kadang-kadang tak sempat nak tutup enjin kereta diorang dah ketuk-ketuk tingkap kereta sambil jerit 'Maksu Maksu"..buat geram je diorang ni tau..hehehe....

tapi adakalanya ragam-ragam budak-budak biasalah..menangis, bergaduh,melalak, memekak, menjerit dan sebagainya memang tidak dapat dipisahkan...kadang-kadang membuatkan maksu geram je diorang ni tanya kat aku yang macam-macam and pelik-pelik..soalan yang tidak bernas dan membuatkan aku tension and malas nak jawab...lagi satu budak-budak memang outspoken..diorang nak tanya diorang tanya je....tak jaga hati orang yang sensitif macam aku ni..hehehe....

antara soalan yang diorang suka tanya dekat maksu adalah ;

Budak : Kenapa maksu masak tak sedap? Maksu pandai masak ke tak ?
Maksu: Pandai je 
( diorang selalu bandingkan aku masak dengan mama diorang..huhu..taulah aku xpandai masak sesedap mama diorang msk memang sedap..sedih ) 

Budak : Maksu pergi kerja pakai baju warna apa 
Maksu : Warna warni 

Budak : Maksu pernah makan ais krim tak? ( depends ape diorang tengok kt tv) 
Maksu : tak pernah

Budak : kenapa rumah maksu empat segi ( sambil buat gaya empat segi )
Maksu : tak taulah 

Budak : Kenapa awan tu warna biru
Maksu : Nanti maksu bukak buku

Budak :  Maksu dulu kelas pandai ke tak pandai ?
Maksu : of course la pandaiiiiiiii

Budak : Dulu darjah satu Maksu makan apa?
Maksu : Makan budak!!!

Pastu bila aku jawab main-main diorang pun gelak-gelak sengih2 sebab tau aku mainkan diorang.dah tu tanya soalan susah yang aku nak jawab...pening kadang nak jawab..lastnya nanti buat bodoh jelah....

Jangan marah ye Maksu..cayang Maksu...Muahhh...hehehe...


No comments:

Post a Comment