Monday 3 September 2012

The Day - Hari Itu #

Assalammualaikum

2 September 2012, Ahad, seawal jam 6 pagi dah bagun..mandi dan bersiap untuk bertolak dari Bangi to Changkat Jong, Perak to attend my BFF enggagment day. Tahniah both of u Hasliza Samsuri with Safuan Sazali...another one yang sudah melangkah satu tangga untuk ke arah perkahwinan. Alhamdulillah...semoga segala urusan akan dipermudahkan...


Ini yang rasa berkobar-kobar jugak nak ikut langkah ni...insyallah, jika dengan keiizinan tuhan, keizinan keluarga dan memang ada jodoh, niat yang baik....doakan mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan dan berikanlah kekuatan semoga diberikan kehidupan yang sempurna. amin...

ambik berkat kata orang....



After that, balik from umah eja dalam kol 2. panas ya ampun, bila masuk kereta kene air cond, dah start kepala berdenyut-denyut..singgah somewhere...pekene cendol sat....pastu lalu area sekinchan ternampak mentarang bakar....rasa macam nak rasa....so, singgah la kejap...





itulah rupe mentarang bakar, pekene air tebu yang memang fresh dari belakang rumah orang tu...first time makan xlah boleh masuk sangat....rasanya macam kerang bakar je, tapi sedikit manis la. sapa tak biasa makan kerang bakar, mungkin akan terkejut dan tak biasa makan mentarang ni jugak, sebab mesti korang akan rasa geli nak makan...tapi kalau sapa yang suka tu sedap aje ye tak....untuk aku, aku makan sikit boleh lah, sebab makanan seafood macam ni aku kurang minat sikit....


harga mentarang bakar ni RM6.00 sepinggan....cubalah kalau suka....area tepi jalan kat sekinchan - Tg.Karang - K.Selangor memang banyak yang jual...( promote kampung sendiri )

and then, melawat Projek Tebu. sapa-sapa nak tau pasal tebu ataupun nak beli tebu boleh email aku...tapi aku bukanlah tuan punya projek kebu ye...just tolong saja....




dalam 3 4 bulan lagi bolehlah ambik hasilnya....insyallah, semoga projek ni berjaya..amin...ingat sapa tau lebih lanjut pasal tebu ni  boleh email aku azasuhaiza@gmail. aku akan kasi contact number orang yang uruskan tebu ni...

dah penat berjalan, kepala pun dah pening....so, baliklah ke Bangi semula....sampai rumah, Tidur dengan lenanya.....alhamdulillah, perjalanan Hari Itu Selamat dan dalam kesejahteraan....alhamdulillah.......




No comments:

Post a Comment