Monday 10 September 2012

Mata Kelip-kelip

Assalammualaikum

Pernah tak rasa bila mata-mata tiba-tiba terkelip-kelip dekat kelopak mata. Kadang-kadang sebelah kiri, kadang -kadang sebelah kanan..ataupun pernah rasa tak rasa gerak-gerak kat bont***,..hehe..ataupun kupu-kupu or rama-rama masuk dalam rumah it's like satu petanda....

sebenarnya kalau orang la dulu bagitau, if mata tu terkelip-kelip like that sebelah kanan, ada benda yang happy, if sebelah kiri nanti nak nangis....benda macam tu kadang-kadang berlaku kebetulan sahaja..nak percaya sangat tu janganlah kan...tapi selalu nya bila berlaku pada aku mesti akan terjadi...selalunya lah..but aku tak lah terlalu yakin sangat but akan terdetik la jugak dekat...

contoh, baru-baru ni mata kiri ni berkedip-kedip dengan lajunya, dalam hati ni mesti nak menangis...memang betul pun, sehari lepas tu aku nangis..sebab alkisahnya dirahsiakan..but dalam masa yang sama my bont*** rasa bergerak-gerak ( camner aku nak xplain pun tak tau ). kata orang kalau macam tu, ada nak pergi jalan jauh ataupun tempat yang kita tak pernah pergi..terdetik jugak dalam hati, aku ni nak pergi ke mana la agaknya...rupanya on friday hari tu aku dapat jemputan ke Hilton PJ dari Garnier...but last minute tak dapat nak pergi sebab ada masalah tertentu ( tu yang nangis tu ). And then last minute jugak, my sister call malam sabtu tu diorang gerak pergi Kota Damansara rumah abang aku dekat situ..sabtu tu diorang nak beraya kat sana and area cheras rumah makcik and pakcik aku...so, dia tanya aku tak nak join ke...aku pun dengan happynya mestilah nak...dok umah pun boring.so, dijadikan cerita, my bont*** berdenyut-denyut sebab aku nak pergi berjalan raya...hehehe

pagi sabtu tu, aku join senamerobik dulu dekat Dewan Gemilang, UKM sempena minggu mesra pelajar baru...meh, kita berjogging dan bererobik lepas asik makan ketupat and rendang aje setiap minggu..



pastu balik rumah, rest2 kejap, dalam pukul 2 aku gerak g umah abang aku dkt Kota Damansara. Diorang semua tunggu sana, pergi rumah makcik aku kemudian pergi umah mertua abang aku dekat kayu ara. Pastu pergi umah kawan kakak ipar aku area-area situ jugak...yang tak boleh tahan, almaklumlah aku ni bawak kereta sendiri, follow la kereta abang-abang aku, jalan raya pulak sesak nak mamps..kene tinggal sikit, aku dah menggelabah...hari tu sesat jelah kerja aku, dalam hati, xsuka lah kalau kene drive konvoi ni...kan best kalau ada orang yang bwk kereta..macam-macam peristiwa..pastu gerak ke Cheras pulak..lagilah hazab ya ampun, kereta sesak giler...pusing sana, pusing sini, belok sana belok sini, kene hon, salah jalan, dan macam-macam lagi lah...tapi dengan itu, makin pro lah aku sebagai pembawak kereta yang selalu berhemah di jalan raya...


ni dekat umah pakcik aku kat Damansara tu..si arisya tengah tunjuk kan ikan dalam akuarium tu, dia kata ikan tu comel ( konon-kononya lah ). kt umah tu ada anak kucing baru lahir..sonoknya dapat bela kucing kt umah kan,,pastu bela ikan dalam akurium tu, mesti syok kucing tu usya-usya....


si budak kecik ajib yang tak habis-habis nak main game dekat telefon...budak-budak zaman sekarang, asik main game je...kalau pergi beraya mana-mana tengok budak-budak tak habis-habis pegang telefon main game, pegang ipad,ataupun main game dekat pc..dah tak kesah dah beraya ke tak..anak buah aku tu, kalau dapat main game, tak ingat dah makan minum, mandi pun tak, bangun tidur terus mintak enset nak main game...huhu, cam nelah bila aku dah anak nanti, mesti anak aku pun camtu, sebab aku pun kadang-kadang suka main game jugak, harap boleh lah dikawal I_____________I...




Balik dari Cheras tu, kakak aku and her family tumpang tidur umah. lagipun, budak-budak umah pun diorang tak ada..tak lah menggangu nanti..sampai je rumah, ada mainan pancing ajib masa dulu dia datang umah aku ada kat umah. jumpa je diorang...ape lagi, memancing la diorang tak ingat dunia...berterabur kat sana sini, semua nak dipancingnya...pagi ahad tu, siap-siap beraya gi banting pulak...ajam pulak dia pegi main ketuk-ketuk kasut kat lantai...dia ingat lantai tu drum agaknya...aku pun follow jugak pergi banting. tapi satu rumah je, pastu balik sampai umah dalam pukul 3 lebih...kakak aku terus balik kampung and beraya tempat lain...

the moment on mata kelip-kelip ( tanda happy )


my sister's family + maksu yang menyebok..yelah, parents dah tak ada, tumpang kasih sayang family kakak je yang ada...aku pun rapat dengan her family and anak-anak buah- nina, risya, ajam dan ajib..they're super osem family that i've...luv u all....awatnya lentik sangat aku duduk tu, sebenarnya sebab aku nak terjatuh dari kerusi tu, terpaksa himpit-himpit sebelah ajib...upanya luas lagi ruang sebelah nina tu, sabo jelah...

ok lah...itu je story mory aza diary.....

bai bai baiiii..............

No comments:

Post a Comment