Wednesday 12 September 2012

Kisah-kisah Sedih Para Blogger

Assalammualaikum

sejak 2 menjak aku terjerumus dalam dunia blogging ni, macam-macam cerita yang dah baca, ada yang sedih, marah, suka, duka dan dengan membaca blog membuatkan macam-macam perasaan yang tersemadi dalam diri ini..kebanyakan blogger yang aku follow secara senyap memberikan entry yang sangat menarik, berilmu dan bermanfaat..

lagi-lagi entry yang berkisahkan kematian adalah satu entry yang menyusuk ke jantung aku. Selalunya masa untuk aku blog walking adalah time office hour *mati aku kalau bos tau. sebabnya kat rumah aku tak ada internet. Time kat office je boleh berinternet bagai ( time free xde keje )...

kebanyakan blog yang aku baca memang aku tak kenal tuan punya badan, aku akan mula follow bloggers yang hot-hot je, kemudian aku stalker pulak lain-lain blog yang turut follow blog tersebut.barulah aku ada perkembangan dan kadang-kadang boleh kenal blog tu kawan ngn sapa...tapi kenal dalam blog jelah, tapi agaknya kalau jumpa dekat luar, memang aku tak kenal atau tak cam...

 Kisah sedih para blogger ni membuatkan aku sentiasa nak follow cerita diorang dari a sampai z. sebabnya aku memang suka dengar pasal cerita kehidupan seseorang...

contoh satu blog yang setiap hari aku tak kan miss dia punya entry, kadang-kadang tak jemu baca entry. Blog Kakfilla - kasehaleeya.blogspot.com. dia baca cerita pasal anak-anak dia, pasal family dia, adik beradik dia..walaupun aku tak pernah kenal siapa kak filla tu, tapi bila baca cerita-cerita membuatkan diri ni macam kenal dengan kakfilla dengan rapat...satu hari mendapat berita yang adik bongsu Kakfilla meninggal dunia semasa mereka bercuti...rasa sebak dan sedih dengar pemergiaan arwah...rasa macam tak percaya...apa lagi mereka yang menghadapinya....

kisah cerita kakfilla boleh la follow entry dia ni untuk lebih lanjut SINI. Terus terang aku gitau, mengalir air mata, menahan sebak bila baca entry tersebut..

Dari blog: kasihaleeya.blogspot.com


Mengikuti blog kakfilla, mengenali jugak kawan-kawan blogger dia..Blog  Kak MOON - miera301.blogspot.com. Dia ada story pasal kisah Norma yang telah kembali ke rahmatullah pada 23 May 2012 yang lalu..nak tau cerita sedih tersebut follow la blog kak Moon kat entry ni - Kisah Norma Talib

Blog KakMoon : miera301.blogspot.com



dan baru-baru ini aku dapat tahu cerita kisah seorang blogger yang meniggal dunia di Langkawi..dia budak lagi yang nak ambik SPM tak silap tahun ni..itupun aku baca blog mirahafilzah.blogspot.com


Blog : mirafilzah.blogspot.com


2 bulan lebih dah adik Yasmin J Hunwick ni meninggalkan dunia buat selama-lamanya. al-fatihah dan takziah buat keluarga beliau. Semoga family Yasmin sentiasa kuat untuk mengharungi kehidupan seterusnya. sekarang ni blog Yasmin diteruskan dengan coretan entry oleh ibu dia sendiri.  Ini nama blog adik Yasmin tu HER ILLUSIONIST



mereka ni para blogger yang tak pernah aku kenal, tak pernah jumpa tapi melalui cerita-cerita kehidupan mereka itu membuatkan aku kenal dan pernah jumpa mereka. That's why aku suka membaca means berblog walking...kebanyakan blog aku tak add following pun, aku just silent reader diorang je. aku jarang komen-komen dekat entry diorang..sebab aku just suka membaca je and aku happy dengan cara tu..dan sebab tu jugak aku tak kesah if my entry tak ada orang komen pun...tapi kalau yang tinggalkan komen tu, i very appreciate...tq....

bila fikirkan, semua orang kt dunia ni, tak kira yang miskin, kaya, cantik, tua, muda pasti akan melalui kematian. Kematian tidak akan mengira usia dan sesiapa pun...


"Ya Allah hidupkanlah aku sekiranya kehidupan itu memberi kebaikan kepadaku dan matikanlah aku sekiranya kematian itu menjadi kebaikan kepadaku"


* sebak di hati, yang masih hidup teruskan perjuangan

3 comments:

  1. trimakasih infonya,,
    sangat bermanfaat,,
    mantap,,

    ReplyDelete
  2. Terimakasih jangan lupa kunjungi blogku juga ya saputragino.blogspot.com

    ReplyDelete