Thursday 30 August 2012

Suasana Kampung

Assalammualaikum

Raya aku tempoh hari biasa-biasa and ala kadar je. Tak macam family lain yang aku tengok meriah je..jeles tau..hehe...lagi family yang buat gungnam style tu, best je....kikiki..

Tapi, tak pe, still ada family lagi and yang meriah pun just anak-anak buah je. Tapi kesian kat diorang sebab tak beraya sangat sebabnya mama diorang tak berapa sihat lagi..harap-harap my sis cepatlah sembuh penyakitnya seperti sedia kala...kesian dekat anak-anak...walaupun kakak aku tu sakit, bila dia larat, semua benda dia buat, masak mengemas....aku ni bila dekat rumah, mesti jadi blurr...tak tau nak buat apa, lagi-lagi tang masak...mesti jadi fail...teringin jugak nak masak nasi ayam, nasi beriani ke, buat puding trifle ke, tapi semua tu kelaut...aku takut tak menjadi...kadang-kadang goreng telur pun aku boleh fail....geram je rasanya...tapi bila buat kt rumah sendiri tu jadi je, and rajin je bab masak-masak ni...mungkin sebab bila balik kampung, kakak aku dh teror masak, bila aku masak, mesti la tak boleh menyaingi kehandalan kakak aku kan....tapi insyallah, satu hari nanti aku akan buktikan pada kakak aku yang aku boleh pandai masak macam dia jugak...hari tu before balik bangi, salam dia mesti aku tak boleh tengok mata dia, rasa sebak je..nampak sangat aku banyak buat salah dekat dia...hehehe..xlah, sebab dialah banyak bekorban untuk keluarga, after mak aku meninggal dia lah yang jaga aku, jaga makan pakai aku, walaupun aku masa kecik-kecik dulu, aku paling takut dengan dia, sebab dia garang sangat, sikit-sikit nak marah aku dan ada je yang tak kene..pastu aku selalu sangat kecik hati dengan dia sebab aku rasa macam aku ni bukan adik dia, dia macam panas je dengan aku..aku tengok orang lain, kakak ngn adik rapat je, boleh siap peluk-peluk, tapi aku dengan dia, macam anjing ngn kucing....ada je yang tak kene...

tapi itu masa kecik, sekarang dah besar, dah tak de gaduh-gaduh lah, kecik ati tu ada la sikit2, tapi adik beradik kan, ibarat air dicincang tak akan putus...gaduh macam ne, kecik ati cam ne pun, kejap je...insyallah tak akan merajuk lama-lama and bertahun-tahun...dia lah satu-satunya kakak yang aku ada...dialah mak selepas mak aku....kalau dia tak ada, mesti aku tak reti masak, mengemas, tau perangai orang yang macam-macam jenis dan lain-lain....aku harap sangat yang kakak aku akan cepat sembuh dan sihat seperti sedia kala...mudah-mudahan allah sentiasa lindungi keluarga kami, sihat kan tubuh badan keluarga kami, murahkan rezeki keluarga kami dan berikanlah kebahagiaan buat keluarga kami dunia dan akhirat. amin..

anak-anak buah aku tahun ni dah pandai cari duit raya sendiri...pergi beraya rumah jiran dekat-dekat ngan kawan-kawan diorang....dah besar dah diorang.....





suasana kampung memang best...lagi-lagi pagi hari nyaman and tenang je....kt kampung boleh jumpa ayam,kucing dan special kat umah aku monyet pun ada...monyet kt umah aku tu suka kawan ngn ayam, kat mana ada ayam dekat situlah ada dia...kadang-kadang ayam tu pun menyampah nak kawan dengan dia, ayam tu larikan diri pun monyet tu sibuk dok kejar...kakak aku cerita monyet tu penyayang, dulu ada anak ayam, dia boleh peluk anak ayam tu tak kasi dia bergerak...sampai dia bawak atas pokok...sekarang tak taulah dah mati kot anak ayam tu...kesian....




hari tu ada buat video suruh anak-anak buah aku wish hari raya....tapi tak reti nak edit pulak kt movie maker tu...lagi pun,nak edit video perlukan konsentrasi yang tinggi..nanti dah berjaya aku upload la dekat sini...

itu jelah, nak story...esok 31 Oktober....cuti MERDEKA la kita.....so, Selamat Hari Merdeka u oll!!! ingatlah jasa pahlawan kita..


No comments:

Post a Comment