Thursday 20 September 2012

Kisah Cermin Ajaib

Assalammualaikum

nak tau tak yang aku ada cermin ajaib...
kalau nak tau cermin apa
meh scroll down
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


ni dia...........

actually taklah ajaib apa pun, dia sama je macam cermin lain.
tapi yang specialnye adalah sebab ia ada memory yang tersendiri
aku tak ingat bila aku beli cermin ni tapi yang pasti aku masa sekolah menengah.
mungkin dalam form 2 or 3 kot.
cermin ni asalnya dia dua bahagian boleh tutup-tutup tu. macam bedak compact tapi dia tak ada bedak..dua-dua bahagian adalah cermin..
tapi satu hari tu patah tinggal lah satu cermin ni je, sebelah lagi dah aku tak ingat apa terjadi entah..

cermin ni lah aku bawak ke hulur ke hilir, masuk dalam beg
sebabnya biasalah perempuan kan suka bebenor tengok cermin
kadang-kadang pergi tandas bukan nak kencing pun, cuma nak tengok cermin je
biasalah cermin ngn pompuan kan tak boleh dipisahkan
aku pun kalau tak ada cermin susah jugak nak hidup
biasalah orang tak cantik kene ada cermin..muahahaha

cermin ni kegunaan selain tengok muka sendiri, betulkan tudung dan sebagainya
aku gunakan jugak sebagai penguat semangat waktu aku terlalu mengantok di kelas
lagi-lagi time subjek killer yang membolehkan mata ni nak pejam serapat-rapatnya
contohnya macam subjek sejarah tu....
dia punya ngantok hanya tuan punya badan yang tau
so, masa tulah aku akan mengeluarkan cermin ajaib ni dan taruk atas meja
tapi pastikan cikgu tak nampak lah kan
aku tegakkan dekat disebalik kotal pensil...
pastu tengok lah muka aku yang mengantok tu dekat cermin
gerenti lepas tu rasa mengantok hilang seketika
kalau ngantok lagi, tengok lah muka tu kat cermin sambil picit-picit jerawat yang ada
jangan tak percaya, ramai jugak member-member aku yang pinjam cermin ajaib aku bila diorang mengantok
bila dah tak tengok cermin ajaib barulah tak mengantok

now, cermin ajaib tu still lagi ada...
and aku abadikan pulak dekat pejabat
tapi kat pejabat tak delah mengantok pun
kalau boring je, baru tengok cermin ajaib

sayang cermin ajaib

No comments:

Post a Comment