Thursday 20 September 2012

Nak Makan Apa Ye

Assalammualaikum

ewah, banyak pulak aku taip entry hari ni. Hari ni baru start aku puasa. puasa gantilah apa lagi oi...huhuhu..sekarang azan tengah awal, so baik kita puasa time macam ni, tak delah tunggu lama-lama nanti ye dak???

planning otak aku dari malam tadi lagi kalau puasa aku planning nak masak menu ni ;



YANG PERTAMA : Ayam Masak Merah - meletup punyer pedas



YANG KEDUA : BUBUR CHA CHA 



Gambar semua adalah by google..bahan-bahan semua ada yang kene beli kat pasaraya balik ni karang. aduhai cepatlah jam lima...nak masak ni. Simple je apa yang aku makan berbuka nanti. karang kalau aku pegi pasar pulak beli juadah makanan banyak pulak yang membazirnya..

meleleh pulak aku tengok gambar makanan ni * opps jangan batal puasa nanti. Nantilah kalau aku rajin nak snap gambar apa yang aku masak, tapi tak rajin kot. aku bukan macam blogger lain yang selalu update pasal masakan diorang....sedap je aku tengok. aku masak untuk anak tekak sendiri boleh lah...nak share resepi apa yang aku masak sogan lah, eden bukan ngeti masak sangat..

by the way * poyo cakap omputeh..teringin pulak nak makan kek red velvet.....



em dap nye dap nye...tadi teringin terus mintak dekat kak eli suruh buat nanti, aku pernah order kek red velvet ni dekat dia. dia memang pandai buat kek..dapat makan lepas berbuka puasa ni kan best...

dugaannya orang yang berpuasa ni...


No comments:

Post a Comment