Tuesday 15 May 2012

Kesilapan Membeli vs Peka Ke Tidok??

Assalammualaikum


Aku nak story sebuah cerita yang mengatakan aku ni seorang yang tak berapa nak alert. Fuhhh...itulah padahnya kalau kurang alert ni, semua nya nanti memakan diri dan amat-amatlah kurang baik untuk diamalkan. Tapi kalau terlebih alert pun susah jugak...aku ni spesis yang sederhana jelah....nak kata kurang alert tak jugak..ada orang yang lebih slow dari aku....cuma aku ni jenis yang tak suka remeh temeh..aku bukan jenis suka nak menyusah otak berfikir sampai boleh buat orang lain turut sakit kepala. Aku tak suka berfikir...itu jenis aku....kalau aku beli barang...first aku memang akan tengok harga dulu...bila aku rasa ok, dan aku akan rasa ada kepentingan buat aku...aku akan beli, jangan nak fikir lebih-lebih, nanti aku tak jadi beli...contoh aku nak beli baju, dan aku memang kene beli baju sebab baju aku dah tak de, and dah jemu asik pakai baju yang sama tiap minggu bila nak g jenjalan...so, bila aku dah pergi kedai baju, bila aku dah berkenan dengan satu-satu baju tu, aku akan terus beli tanpa cek sama ada baju tu ada kesan luntur ataupun baju tu ada koyak di ketiak..bila dah sampai dekat rumah, baru aku perasan yang baju tu ada masalah. hendak dipulangkan baju tu bukan berharga jutaan ringgit...tapi hanyalah sepuluh ringgit...so, agak kurang sopan, dan xpayahlah aku nak membazir duit minyak untuk pulangkan balik semata-mata baju yang koyak berharga sepuluh ringgit itu.....


itu cerita yang pertama, cerita yang kedua pulak, pasal baju jugak. aku ni ahli Satinni, majalah baju, beg, kasut, cadar tu memang berlambak lah kat umah aku ni. Hari tu aku order lah baju t-shirt putih. Konon nak pakai time jenjalan jelah. Disebabkan aku ni pulak jenis cepat rambang mata, tengok baju semua comel-comel, cantik-cantik, dan paling bererti buat aku adalah murah.....murah ye kengkawan...aku ni memang bangsa bukan jenis branded orangnya...aku suka barang murah...bila aku tengok orang yang beli mahal-mahal tu, aku kagum sangat sebab diorang mempunyai duit yang banyak....tapi yang aku sedih....barang yang diorang beli tu sepatutnya boleh dapat lebih murah dari yang sepatutnya....cuma diorang ni jenis tak sayang duit.....aku memang sayang duit....sehingga kan aku tak tau nak guna duit tu ke arah mana..arah kebaikan atau keburukan??( hehehee...acah je ) 

sambung cerita pasal baju tadi...aku order lah baju t-shirt putih ni, sebab memang aku nak cari warna putih pun...sekarang kan musim panas, tak elok pakai baju yang gelap-gelap ni, nanti panas kot ( ayat cover baik punya )..


Yang aku nampak baju tu cuma tulis THE TEENAGE je. Disebabkan aku ni tak alert dan mata dah semakin spero...aku tak ambik kisah pulak dengan ape yang tertulis disebalik tulisan kod PS 835002 tu. So, aku order jelah kan...aku kan bukan kisah sangat, aku kan tak alert....tak peka bak kata orang melayu.....tapi disebabkan kekurangan kepekaan aku ni...bila dah dah terima baju...........tau tak dia tulis ape????












tulis ape ye ???








dia tulis.....











dia tulis kat baju tu.....












dia tulis..............











jeng jeng jeng....








OMK ( Oh Mak Kau )....THE TEENAGE DISCO???????alamak bila pulak aku ni remaja disco ni? bahaya-bahaya..boleh mendatangkan kemudaratan.......So, Inilah disebabkan Kesilapan membeli ke Peka ke tidok????memang aku tak nak pakai la macam ni, tak elok kot...


satu lagi aku beli jam tangan....konon2 nak buat koleksi jam la konon...hari tu jam tangan aku rosak, masuk air...tapi alhamdulillah....dia mati kejap je, pastu elok lagi sampai sekarang..jam yang aku pakai ni memang dah lama and tahan lagi dan aku pun mmg suka kualiti jam ni.....g pun dia kecik dan amat2 sesuai dengan tangan aku yang kecik ni..

jam kesayangan ku

And then hari tu saje order jam tangan yang sepuluh hinggit tu kat dalam magazine satinni tu, ingatkan jam tu tak lah besar mana..langsung tak terfikir saiz jam tu cam ner,,,bajet tangan aku ni comel sangat....sekali dapat jam tu besar, aku ni mana sesuai pakai jam besar-besar, dah macam ape entah aku nengok.....hermmmm...pembaziran lagi lah nampaknya...aku paling tak suka kalau beli barang tapi aku tak pakai....sebenarnya aku ni tak suka mengumpul koleksi-koleksi, selagi sesuatu barang tu masih elok lagi , aku akan guna sampai ke akhir hayat barang tu. contohnya kasut....setengah orang kan suka mengumpul kasut. beli kasut penuhkan satu rak..tapi pakai selipar je.....kalau aku tak, selagi kasut tu elok, itulah aku bawak pergi kerja, pergi dinner, pergi jamban, pergi dating...sampai la kasut tu dah tertanggal tapak macam kasut BFF aku hari tu baru aku beli yang baru. 

Cantik cincin....wit wit wit.......

Dah macam jam dinding pulak aku tengok....

Memang lepas ni jam ni akan jadi penghuni dinding lah gamaknya.....aku sangkut jelah kat tepi pintu tu. Ada orang nak ke jam ni..kalau ada aku kasi free jelah tanda persahabatan...hehehehe......

BYE.....


P/S : Jadilah seorang yang peka lagi bijaksana.Adios !!!!


No comments:

Post a Comment