Thursday 10 May 2012

Berikanlah Yang Terbaik

Assalammualaikum


Sebenarnya tak de idea nak buat entry ape petang-petang ni. Alhamdulillah hari ni aku puasa ganti- opss- haruslah dilaksanakan. Itu adalah tanggungjawab kita. 


Seriously tak tau nak taip ape ni, tapi nak juga menaip. Huhuhu..Sekarang ni teringat nak makan je, berbuka puasa ni nak makan ape ye.huhu....


argghhh....otak dah lemau dah ni, tak boleh berfikir dah...share je lah gambar si kenit anak buah aku ni. Rindulah sama ajib....





hari tu kakak aku kol aku, tanya kabar diorang....kalau kol mesti semua nak cakap..dari si Nina, Risya, Azam ngan ajib...dah besar dah anak-anak buah aku tu, Kalau bersembang tu mengalahkan orang besar..semua nak cerita, kadang-kadang tak faham diorang cakap pun ada........yeke yeke jelah aku cakap. hehe...bila lah nak rasa anak sendiri ni..huhuhu...


Ya Allah, 

semoga kau dapat membimbingku kearah kebenaran, semoga aku dapat memberikan yang terbaik dari segala urusan. Mudahan-mudahan segala perbuatanku mendapat keredhaan mu, semoga segala pilihan ku adalah yang terbaik dan benar. Kau berkatilah dan restuilah kami berdua- 

Kadang-kadang hidup ini sangatlah memenatkan..hati ini kosong, mungkin kerana aku selalu melupakanmu. Ampunkanlah dosa ku Ya Allah. Banyak yang telah aku abaikan, banyak perkara yang selalu membuat aku alpa melainkan melakukan suruhan dan perintah mu..

Sesungguhnya, 
Aku hanyalah insan biasa, tidak pernah terlepas melakukan dosa, tidak sempurna...yang inginkan kebahagiaan seperti insan lain. Inginkan kesempurnaan...tetapi takdir setiap insan itu berbeza...aku redha dengan perjalanan hidup ku ini. andainya itulah ketentuan ku, aku redha....tetapi aku mohon agar mereka yang tidak memahami perjalanan hidup ku ini, janganlah sentiasa bersikap negatif.....doakanlah kebahagiaan orang lain...kerana mendoakan kebahagiaan itu adalah satu ganjaran untuk diri sendiri juga 



Zikrullah

"Hati ibarat sepohon pokok yang kekeringan, suburkanlah ia dengan  siraman zikrullah, pasti ianya mekar lantas membuahkan buah amal seranum halawatul iman...usah biarkan ianya layu dengan racun dunia...pagarilah ianya dengan tembok puasa kerana puasa itu mendudukkan nafsu dan mendidik jiwa.."


credit : google 




No comments:

Post a Comment