Tuesday 22 May 2012

Fridge Magnet & Keychain

Assalammualaikum


Dari aku primary school lagi aku memang suka kumpul key chain ataupun fridge magnet..kadang-kadang bukan aku beli pun....semua tu adalah dari koleksi hasil pemberian kawan-kawan yang baik hati. Kalau key chain tu memang dah berlambak-lambak..kadang-kadang sampai dah hilang-hilang sebab aku pun tak tau key chain tu berada dekat mana. Almaklumkah, kadang-kadang barang kita beli sendiri pun boleh cuai, inikan pemberian orang secara free pun boleh tidak dihargai....tapi aku sekarang akan pastikan setiap barang yang diberikan secara ikhlas akan aku hargai hingga ke sampai bila-bila.....dan aku nak buat koleksi, andai kata aku pergi melancong atau bercuti aku akan membeli tanda kenang-kenangan walaupun setakat pergi dalam negara ( sebab itu je yang mampu)

( selingan, sambil taip entry ni syok dengar lagu MOJA - andai aku bercinta lagi- best sangat lagu ni )

sambung lagi....sejak bekerja ni, menjadi seorang P.A yang masih belum profesional...dan mempunyai boss yang sangat baik hati bila dia pergi oversea pasti dia akan beli something untuk P.A dia. Thank u boss....almaklumlah aku ni nak merasa pergi oversea tak tau la bila...dah la PTPTN pun tak bayar lagi...5 tahun lagi or 10 tahun lagi nak g oversea nama pun dah kene blacklist...huhuhu....so, diatas penghargaan terima kasih lah kepada my boss and my officemate yang pernah pergi oversea tu memberi kenang-kenangan mereka kepada aku ni.....agak-agaklah kan, merasa tak aku pergi ke tempat-tempat tu ye....

Penat dah aku adjust gambar ni tak senget...tapi tetap senget...aku pun tak faham la ngn setting blog ni

BEIJING, CHINA

Antara tempat yang boleh dikunjungi dekat sana. aku cuma search dekat google je..and aku kasi nama tempat je...so, kalau nak tau lebih lanjut boleh cari sendiri ye..sambil-sambil ni aku memang ngah berangan nak pergi melancong ni...


1. Tembok besar china 
2. Jade centre
3.Masjid Nujie
4.Dragon Place
5.Summer Place
6.Medan Tianamen Square
7.Kota Larangan
8.Silk Street 





AMSTERDAM, NETHERLAND


Tempat ni antara tempat oversea yang aku nak pergi selain New Zealand and Korea..sebabnye Amsterdam adalah tempat yang terbaik untuk dilawati. Terkenal dengan kawasan kincir anginya di samping padang rumput yang luas. Bayangkanlah anda berada dalam suasana senja dibawah pohon Oak sambil angin sepoi bertiupan. Satu pengalaman luar kota yang sangat sukar dilupakan. 

Selain itu, Amsterdam juga terkenal dengan terusannya. Apabila mengunjungi Amsterdam, pengunjung boleh menyewa rakit dan menyusuri terusan di kawasan Amsterdam ini dan sangat mengagumkan.  

Antara tempat terkenal yang patut dilawati adalah " Anne Frank House - A Museum With A Story", kawasan yang menceritakan tentang Anne Frank yang mati seawal umur 15 tahun sewaktu Perang Dunia ke-2 terjadi. Mereka dikurung di kem konsentrasi ( concentration camp_) Aushchwitz di mana ibunya mati sewaktu perang Nazi.

sumber : luvlyievy.blogspot.com








LONDON

Kalau pergi london, mestilah nak merasa pakai baju tebal-tebal sebab sejuk. Kalau lagi best pergi time honey moon, sebab boleh peluk-peluk. kalau tak kawin lagi jangan gatal nak peluk-peluk ok. Mestilah nak tangkap gambar dekat Menara Big Ben..pastu boleh melawat House of Parliment dan Westminster Abbey iaitu tempat perkahwinan semua puteri dan putera Raja England...dan boleh pergi merasai pengalaman sendiri dengan menaiki The London Eye....






FRANCE / PARIS

Tempat romantik buat pasangan yang bercinta....kalau time gaduh-gaduh pun pergi dekat menara Eiffel ni boleh terus baik balik...tak jadi nak gaduh..alaaa...macam cite Eiffel i'm In Love tu..sapa tengok cita budak sekolah bercinta tu....pastu boleh la melawat Arch De Triomph dan muzium De Louvre. Banyak artifak bersejarah yang boleh dikagumi dekat sana. Sapa tau The Da Vinci Code story tu adalah kaitan denga muzim De Louvre ni...teringat pulak Running Man, masa diorang kene satlekan misi mencari kod ala-ala ibarat The Da Vinci ni......






HONG KONG

Hari tu office mate aku diorang ada program attachment bawak atlet kriket pergi Hongkong. So, dapatlah keychain dari Hong Kong ni..antara tempat-tempat yang menarik dekat Hong Kong : 

1. Victoria Peak
2. Pasar Wanita ( tempat shopping baju, beg, kasut dll) 
3. Repulse Bay
4. Avenue of Stars
5. Menara Jam
6. Medan Arca Keemasan Bauhinia
7. Hong Kong Disneyland ( wajib pergi )





So, ini adalah antara koleksi pemberian dari luar negara. Thank u my boss...thanku u kakshiefa, kak aweng for the souviner and Semoga lepas-lepas ni aku akan dapat merasa melancong ke luar negara, naik kapal terbang, Yahooo.....sebenarnya sentiasa ada peluang nak pergi oversea. Dah bapa orang dah ajak aku pergi oversea, pergi singapore, indonesia.....cuma ongkos nye saja yg tak de...bujet tak cukup. banyak lagi keperluan yang lebih penting. Moh la kita bercuti dalam negeri sahaja ok.

Pasni kalau sesiapa pergi oversea, aku nak kirim keychain or Fridge Magnet ye..kene bayar pun tak pe...:)


BAIBAI BAIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.................




No comments:

Post a Comment