Tuesday 20 March 2012

warna warni hot air ballon

Assalammualaikum


18hb Mac hari tu bersamaan hari Ahad yang lalu, aku n BFF pergi menyaksikan belon udara panas di Putrajaya. Punyalah semangat aku datang pukul 3.00 petang. Ingatkan boleh la nak naik belon panas tu, sebab memang aku teringin sangat nak naik. Dari dulu lagi. Impian aku kan nak jadi seperti burung, berterbangan di udara sambil menyaksikan pemandangan yang indah. Dulu kan, masa aku kecik-kecik, kalau diberi pilihan binatang ape yang aku nak jadi, aku nak jadi burung. Sebabnya, burung boleh terbang bebas di udara. Tak perlu nak jalan bengkang bengkok seperti di jalan raya. Menyaksikan pemandangan di udara yang luas terbentang. Menghirup udara yang segar dan damai. Perghh...memang tinggi impian aku kan. 


Tapi....hari tu, aku tak merasa nak naik belon udara tu sebabnye...pukul 6.00petang baru dia nak start. Kaki dah menggigil2 menanti belon udara tu naik ke udara. Orang punyalah ramai tak payah cakaplah...sape yang pergi tu taulah...selamat cuaca tak terik, mendung tapi bahang nak hujan. Tapi rasanya tak hujan kot petang tu ( boleh pulak lupa). Eja ajak aku naik bendalah bola yang dekat atas air tu, tapi aku tak nak, sebab aku takut pening. cian dia tak dapat merasa. Konon2 nak naik belon panas tu kene bayar RM10 tapi ghupernya belon tu cuma naik tak tinggi mana pun sebab dia ikat tali. naik kejap je rasanya dalam 10minit je kot. yang aku nak naik tu yang boleh terbang jauh2 tu. kesian kan aku. xpelah, tak de rezeki. lastnya eja ajak balik naik bola2 tu, tup tup dah tutup....hehehehe. sorry eja, tak merasa dia naik bendalah tu. 


cakap pun tak guna..tengoklah kemeriahan event tersebut. and seperti biasalah, kalau putrajaya buat event memang tip top kan. kenderaan tak yah cakaplah, memang jem jelah..orang2 pun dah macam semut aku tengok.ramai masyaalah.....



Inilah bola yang eja nak naik tu



























Bye Bye Putrajaya

No comments:

Post a Comment