Tuesday 27 December 2011

Maafkan Aku

Assalammualaikum

Dalam kejadian tempoh hari...memang perkara yang tak diduga. Aku tau aku memang bersalah dalam hal ni. Maafkan aku Ya Allah. Aku berjanji aku dan aku memohon kekuatan agar aku tidak akan membuat kesilapan tu lagi. Aku hanyalah insan yang lemah...manusia biasa yang ada kekurangan dan kelemahan. 

Malam tu.....memang tuhan nak tunjuk kepada kami. Nak perbetulkan kesilapan kami agar tidak lebih leka dan hanyut. Tapi kami bukan sengaja dan suka-suka. Ada sebab yang mungkin orang lain tidak faham. Aku masih lagi dalam TRAUMA. Trauma dengan kejadian malam tu.....

Segala-galanya seperti dirancang...Aku tau kami salah..dan kami akui. Malu pada Tuhan, malu pada keluarga dan sanga-sangat malu pada diri sendiri...

Beberapa perkara yang agak rasa kemusykilan dalam kejadian malam tu. Tapi aku tau aku salah dan aku mengaku....Tetapi seandainya benar apa yang aku fikirkan...xpe..........aku pendam dalam hati....Mungkin dia tidak bersalah....Mungkin cara dia betul....Tuhan itu maha adil....Dugaan masing-masing dalam hidup ni kita tak boleh nak ramalkan. Sekelip mata je perkara yang tidak diduga pasti akan terjadi. Jangan kita ingat kita akan sentiasa betul..

Buat pengajaran pada diri sendiri...
Jangan percaya 100% kepada kawan sendiri...dari dulu memang aku tak pernah meletakkan peratus yang tinggi kepada mereka...
Mungkin time senang merekalah tempat kita bergelak ketawa
Tapi time kita menangis kenapa kita selalu mengalirkan air mata bersendiri???
Bila kita rasa kesunyian dimana mereka? Mereka lebih leka bersama pasangan mereka.

Sebenarnya......
Aku bukan salahkan mereka. Aku akui aku turut salah. Aku cepat lupa diri..Kah??Aku buat orang marah.....kah?? Atau aku ni tak sebaikkkkk mereka kahh??

Jangan sesekali kita membuka aib seseorang....sesungguhnya ke aib an itu akan terjadi pada diri sendiri..Aku percaya pada KARMA. ia ibarat 1 jari tunjuk pada orang lain, 4 lagi jari menunjuk diri sendiri...


No comments:

Post a Comment