Tuesday 20 December 2011

Angry Birds Fever

Assalammualaikum

Semalam aku xkerja...cuti sebab aku sakit perut.Biasalah perempuan bila datang bulan kan. Faham-faham jelah. Aku malas nak ambik MC. Nak g jumpa doktor. Nak tunggu turn. So, disebabkan cuti aku pun still banyak lagi aku potong cuti jelah nanti. Kalau nak diikutkan aku rasa sepanjang aku kerja selama hampir masuk 2 tahun ni baru sekali je kot aku guna jmpe doktor. Hebat tak aku?? Bukan la hebat mana, sebenarnya aku ni malas kalau sakit sikit-sikit nak cuti, ambik MC bagai ni. Bagi aku leceh la. Selagi aku boleh berdiri, angkat tangan nak makan, nak berjalan..Insyallah aku kuatkan semangat..makan jelah ubat kat farmasi tu. Kalau batuk ke selsema senang je....satu ubat tu je yang aku serasi bila makan. kalau malam tu aku dah terasa sakit tekak, rasa perit-perit anak tekak ni bila telan air liur ubat batuk ni je yang sesuai. Aku makan satu sudu..esok pagi insyallah sakit-sakit tekak hilang..pastu kalau terasa lagi sakit tekak tu..makan la lagi...ulang la sehari 2 kali..sampai la rasa betul-betul sihat. ..Ubat ape yang aku maksudkan tu?? itu ialah ubat batuk HURIX MADU. Meh aku tunjuk gambarnya. 

Anyone yang rasa-rasa nak demam, ada simptom-simptom sakit tekak, selsema tu cepat-cepatlah try makan ubat ni....Insyallah kalau serasi cepat je sembuh OK...

Ehhh..cop..tajuk cite Angry Birds Fever..ape kene pulak dengan iklan ubat batu ni...Yeee....aku nak gitau yang aku ni ngah giler main Angry Birds ni. Aku tau la aku ni ketinggalan zaman. Orang lain dah berkurun main bendalah ni.Tapi aku baru la terhegeh-hegeh nak main. Yelah kan baru dapat henpon baru..Barulah nak try main.. Sebenarnya kat komputer pun boleh main...tapi feeling guna komputer lain dengan enset ni..kat enset ni boleh tarik lastik burung tu guna tangan je..tapi kalau guna mouse xbest langsung..


Aku malas nak search sejarah angry birds ni.Nanti-nantilah aku g cari..Main ni memang xhingat dunia kalau nak tau... Macam malam tadi aku main sampai xsedar dah nak pukul 1 pagi. Selamat pagi tadi bangun tepat pada masanya. Sebab aku ni xboleh tido lambat sangat..Kalau main tu time lastik burung tu nak letupkan BaBy tu memang geram je..lagi-lagi kalau Baby tu x kene..Boleh pulak dia gelakkan kita..rasa nak hentak je kepala lutut baby tu kan...pastu xputus asa...try lagi lastik sampai la dey all meletupppppp..kebabom..memang puas ati time tu kannnn...........

Konon-konon dah xdapat nak letupkan baby tu...surrender la nak stop...tapi sekali last tu berjaya meletupkan mereka..xde maknanya nak stop....sambung la main sampai lenguh-lenguh tangan ni. Tapi peduli ape...main main main dan main meneruskan misi hingga berjaya....Memang Demam aNGRY bIRDS la aku ni....Sampai nak tido pun terngiang-ngiang yang aku musnahkan rumah Baby tu.......Fuhhh dasyat jugak penangan angry birds ni ye....

Bird tu ada banyak, ada yang kaler merah, hitam,kuning.ada yang macam burung bagawali..burunga bagawali tu aku xberapa suka sebab bila kita tembak pastu nanti dia akan patah balik. susah sikit nak edjas ( xtau eja nye cam ner )...Aku suka warna hitam tu..sebab dia boleh meletup..senang sikit kerja aku nak musnahkan baby tu semua...

Screenshot game angry birds dari aku yang entah pape :

Misi pertama kita haruslah tekan PLAY 

Pilihlah yang mana satu nak main

Ini hasil aku main..perlu usahala lebih lagi untuk smpai last kunci..huahuahua...

Kita lastik la burung tu smpai kene....

Ok.ini tandanya Baby tu dah meletup..boleh next....


Oklah itu cerita pasal angry birds...cerita pasal housemate aku malam tadi dyorang semua xbalik rumah..tdo mana ye dyorang..ermm...tak tau lah...Moga selamat selalu..Amin...Semalam gaji kan, satlekan hutang-hutang yang penting...bukan tengok wayang or karaoke yang diutamakan dulu ye............


Ok.itu saje cerita pagi ini..BYE

No comments:

Post a Comment