Monday 28 November 2011

Friends Part 1

Assalammualaikum...

Hari ni cuti...So, aku nak buat entry banyak2 sampai lebam..Haha.Sebab tengah rajin nak berblog ni.Bila time malas nanti jangan haraplah aku nak buat semua ni. Lagipun setiap ingatan aku ni bukannya boleh diulang ulang kembali. Time tengah rajin and ada idea nak buat ni aku nak taip macam-macam..

Entry kali ni aku nak upload gambar kawan-kawan aku. Aku ni tak ramai sangat kawan. Just kengkawan-kengkawan yang sekepala dengan aku je boleh aku geng.Hehe.Bukanlah aku ni sombong or pemalu ke ape. Tapi dah itu je friends yang aku boleh ngam sama-sama.Inilah friends aku time aku study @Poly dulu iaitu dekat Politeknik Sultan Idris Shah Sabak Bernam. Ktorng pun study sama-sama dalam cost yang sama iaitu Diploma Sains kesetiausahaan.

Alkisah perkenalan ktorang waktu time aku daftar kat poly hari tue. Aku nak register masuk dalam hall tu aku jumpa kaksu (Subaeda) ni. Aku panggil dia kak sebab umur dia lebih tua sikit dari aku. So, berkenal-kenalan la. Tanya dia ambik kos ape and kebetulan kitorang sama kos, senangla tu. So,aku gtau kaksu nanti kita g kelas sama-sama ye ( Agaknya aku cakap macam tu) 

1) Subaeda Baba @ Kak Sue

@Pantai Badan Nakhoda Omar B.N.O Sabak Bernam ( Tempat budak Poli selalu dating termasuk aku.hehe) 

2) Hasliza Samsuri @ Eja

@depan tasik politeknik

alkisah jumpa eja ni pulak when bila ktorang dah start masuk kelas. Pastu si eja ni dia tengah nak uruskan dokumen ape entah...PTPN kot kalau xsilap. Dia nak g Libry, so time tu dia member ngan si Lia ( Zahlia) . Kebetulan pulak aku dengan kaksu pun memang nak g libry jugak. So, kitorang dengan kata sepakatnya pun jom pergi libry sama-sama. Dan bermula dari situlah kitorang jadi kawan sampai sekarang.



3) Noor Zahlia Yusof  @ Lia


Aku kenal dengan lia ni when aku jumpa eja ni lah. Ktorang pun rapat sampailah last sem. Habis graduate sama-sama.Cuma aku tak konvo je hari tu sama dyorang.

Banyak kenangan manis dan pahit yang dikongsi antara kitorang berempat ni. Dan banyak jugak rahsia yang disimpan antara kitorang ni. Suka dan duka antara persahabatan. Sometimes teringat rindu sangat-sangat nak kembali moment-moment kita bersama tu. Kadang menyakat sana sini.Gelak sana sini. Ngumpat sana sini. Walau pun ramai yang tak nak kawan dengan kita berempat ni sebab comel kan...tapi kita buat je hal masing-masing kan. Sebab kita semua bukan jenis kacau orang. Lantak pi la dyorang yang geng cantik-cantik tu ke, geng elite tu ke....yang pasti kita pun dah berjaya jugak mcam dyorang...tak kiralah walau apa dengan cara sekalipun...Seriously aku tiba-tiba sebak pulak sebab teringat dekat korang....rindu sangat-sangat kt korang la.........Waaaaaa nak nangis...sob sob sob....

Kengkawan...ingat tak gambar-gambar innocent kita semua.Hehehe.Jangan marah letak gmbar-gambar ni kalau korang rasa semua muka budak-budak lagi. Yalah kita kan Geng Kecik.Hehehehe..Kecik2 pun jangan pandang sebelah mata ok...Pandang dua2 mata smpai terbeliak....

Ini time kita tengah training Taekwando.....msuk taekwando tu tapi xdapat baju taekwando...ape kes..baju xdapat inikan tali pinggang...hampeh je..huhu

Pcture time before masuk kelas En.Azmi

Muka masing-masing budak2 wei...hahahaha..but memory is still memory....hehehe

aku dan Kak Sue...Before masuk kelas menaip kot....

aku dan eja.......time perarakan Maulidur rasul

aku dan Lia  before masuk Kelas.

Kalau nak tau, budak-budak secretary ni memang suka tangkap gambo before masuk kelas. Aku pun heran. Kalau kelas tu tak bukak lagi....memang xde kerja lain...mesti pixture time....dh habit dah kot..padahal tiap minggu tempat yang sama je pun.Hahaha.tapi itulah kenangan.Betul tak.....

Aku akan Update Friends Part 2 akan datang...Insyallah....FRIENDS IS NEVER END.............



Istimewa dari Aku

( Gambar paling tak bersalah...Hehehehe :)   )


taken on 2007

No comments:

Post a Comment