Monday 28 November 2011

Perkara Yang Tidak Dijanggka

Assalammualaikum...

Last Friday hari tu g service kereta for 30km....tukar minyak hitam,filter,minyak gearbox dan perkara-perkara yang pomen tau la bab service2 nie. Aku cuma anta je. Esok si dia nak anta someone g KL.So, kene la service kete ni. Kali ni tak nak anta dekat produa dah sebab memang cekik darah if anta kat sana. Aku ni bukan lah kaya sangat nak hulur-hulur duit ni. So, kenelah berjimat cermat. Bila servis tu, pomen tu kata tayar aku ni ada problem. Dia suggest kan aku dan si dia bawaklah g kedai tayar. And then bila g kedai tayar, orang cina tu kata tayar aku tu bengkak..disebabkan tengah tak de berduit sangat kan, just mintak tukar tayar depan yang bengkak tu ke belakang,tukar dengan tayar belakang bawak ke depan. Planning nanti dululah nak tukar tayar baru. Dalam hati rasa memang sangatlah kecewa. Tanya kenapa tayar boleh jadi bengkak. Dia kata kualiti tayar ni memang tak baik. Aduhh....baru setahun kot aku beli kete ni, dh macam-macam. Sabar jelah...

Esoknya si dia bawaklah kereta on the way g K.L.Hendak dijadikan cerita......huhu....tayar depan yang baru tukar dengan tayar bengkak ke belakang tu pecah kene batu. Memang Perkara yang tidak dijanggka betullah kan..Semalam kalau tau perkara ni terjadi..tukar je tayar bengkak tu. Xperlulah tukar ke belakang. Tapi benda dh nak terjadi..tayar tetap pecah dan perlu jugak ditukar..:(

Sekarang ni tengah risau nak bawak kereta sebab risaukan tayar yang bengkak tu pulak...Huhu..mintak-mintak selamatlah perjalanan aku ketika memandu ye....Inilah risiko kalau ada kereta,,,kene ada spent duit yang banyak ok.......Sedih sedih sedih........:(((((

Tayar copypaste dari Google ye...


Ini Baru Betul Kereta Ku



Lepas ni xmo dh cari tayar silverstone...Tukar tayar lain la...huhuhuhu................So Sadddd.:(. Wahai kereta ku sayang..Engkaulah harta ku. Akan ku jaga elok2 walau apa terjadi. So, wahai kereta engkau Jagalah tuan mu ini. Bawaklah ia dengan berhati-hati. Sayangilah dia seperti nyawamu sendiri ya...Insyallah....




my Car-VIVA ELITE 1.0
 P/S : Berhati-hati dijalan Raya..Pandu Cermat Jiwa Selamat.Ingatlah Orang Yang Tersayang.(Macam iklan JPJ la pulak.kikiki...Salam Maal Hijrah 1433.

No comments:

Post a Comment