Monday 28 November 2011

Perkembangan Anak Buah Ku

Assalammualaikum

Kali ni aku nak Upload gambar anak buah aku. Dyorang ni anak kakak ku. And aku pun memang rapat sangat dengan anak-anak kakak aku ni. Sebab kalau aku balik kampung dyorang-dyorang  ni lah yang aku jumpa. And aku sayang bangat kat dyorang-dyorang ni.....bila aku paling je mesti dyorang terkinja-kinja menjerit yea yea Maksu balik! Yea Maksu Balik!!! terharu wei ada orang sambut. Dari yang Paling besar smpai la paling si nonet ( paling kecik ) dah tunggu aku kat depan pintu...

First aku nak perkenalkan anak sulong kakak aku ni

1) Siti Nur Amanina bt Rosman @ Nina - Sekarang dh darjah 2. tahun depan masuk darjah 3 ok. Cepat betul dyorang ni membesar.


Muka still sama je, xde beza pun dulu and sekarang. Perangai pun sama je macam dulu suka majuk.Heheh.Jangan marah ye Nina...ramai yang kata muka Nina ni macam muka aku skit.Memang pun. Perangai aku ngan dia pun sma suka majuk...hahaha....

2) Amalia Arisya bt Rosman @ Risya ( Sekarang Tadika 6 Tahun )



Dulu masa dia kecik-kecik umur dalam 2 3 tahun, dia la paling comel, mata bulat, rambut ikal mayang...Tapi sejak dia makin membesar ni makin lasak pulak maksu tengok. Dah masuk school ni makin susut badan asyik main je. Sampai gigi pun rongak...hahahah.Risya2.....

3) Muhamad Azam Shah Putra bin Rusman @ Ajam Memek ( 4 tahun )


Ini dia Hero super malaya @ samseng underground...Habis semua orang dia bantai. Kalau ajak gusti no satu ni. Tak kiralah mak ayah dia ke, kakak2 dia, adik dia and maksu dia pun kene gusti.hahaha. Tapi xper, ajam hensem...dalam hati ada taman...kalau ada awek yang sebaya2 dia tu, sajalah nyakat..ajam, ada awek tu...xnak ngorat ke? Nanti dia slow je jawab...xnak lah..malu....hahahah...( sambil tersengih2 kambing )

4) Azib Muhaimin bin Rusman @ Ajib ( 2 tahun )


Yang last ni, special skit. Dia dilahirkan sumbing. But alhamdulillah, ada rezeki and jalan yang memudahkan. Dia dapat bantuan dari Persatuan Kebajikan Ronald Mcdonald. And now, dia dapat membesar tanpa masalah. Thanks yang membantu. Ajib ni manja sangat...walaupun biasalah kalau tak dapat sesuatu tu boleh tahan mengamuk nye..tapi xlah banyak ragam.Kalau jaga dia memang senang...


Pesanan Maksu buat anak-anak buah ku Sekalian 

@ Jadilah anak-anak yang soleh dan solehah 

@ Dengar cakap dan nasihat kedua-dua orang tua mu

@ Belajar lah rajin-rajin hingga boleh menjadi orang yang berguna dan kemudiannya boleh membalas jasa ibu dan ayahmu 

@ Sentiasalah doa kesejahteraan kedua-dua orang tua mu


air yang dicincang tidak akan putus
Sampai sini jelah entry maksu ye anak-anak...Maksu sayang korang.Muahhhhhh3x........Ingat Maksu selalu tau. Nanti dah besar, dah pandai baca blog...korang bacalah blog maksu ni ye. Ada gambar korang.Hehehe

No comments:

Post a Comment