Tuesday 13 August 2013

Anugerah Syawal

Assalammualaikum

Walaupun dah masuk raya yang ke-7, rasanya sempat lagi nak mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin andai pernah terkasar bahasa, tersilap kata kepada semua yang mengenali diri ini..

Alhamdulillah syawal kali ini lebih bermakna sebabnya niat di hati untuk melihat rumah pusaka keluarga kami dapat siap sebelum menyambut hari raya. walaupun masih ada lagi yang tidak bercat sekurang-kurangnya dah boleh diduduki. Memang rindu dengan rumah lama..itulah rumah yang kami adik beradik membesar dan dibesarkan oleh orang tua. Terima kasih di atas rezeki yang tuhan beri. Niat aku pun dah tercapai. Terima kasih juga kepada tukang yang membuat rumah. dalam masa sebulan, bulan puasa pulak tu, bertungkus lumus siapkan rumah. setiap hari update pasal umah dan kerja tak pernah berkira. 

sebahagian keluarga je ni, ramai lagi..


Yang paling seronok apabila adik beradik berkumpul di hari raya pertama. Kalau mak dan abah masih ada kan lagi seronok dan meriah lagi rasanya.. Lagi-lagi melihat cucu-cucu mereka. Sekarang ni aku dah ada 12 orang anak buah. Duit raya kalau sorang kasi RM10 kiralah berapa kene darabkan..tapi alhamdulillah, rezeki tu ada je dimana-mana..

Lagi-lagi seronok bila dah masuk bisness under GLAM. Sokongan dari bisness partner dan leader yang sentiasa membantu. Raya tadi alhamdulillah dapat bonus besar. Dapat menyumbang kepada keluarga dan diri sendiri jugak. Raya tadi memang banyak kene pakai duit sebab nak beli baju raya, tudung, kasut, kuih raya, lepastu servis kereta lagi, roadtax pulak mati bulan ni. Semestinya yang asas tiap bulan kene bayar macam duit umah dan duit kereta. Kalau harapkan gaji kerja yang sedia ada rasanya memang tinggal negative dah. Apa-apa pun rezeki itu datang dari Allah S.W.T. Kita hanya perlu berusaha bersungguh-sungguh walau apapun yang kita lakukan.

Lepas raya ni mesti ramai yang kering poket. So, dengan bisness lah dapat membantu waktu-waktu kecemasan macam ni. Next month fight bonus 4k lagi...insyallah...jom buat bisness sama-sama. 


Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin !!!
Open house jangan lupa jemput ye..hihi...


azasuhaiza@gmail.com





1 comment:

  1. Tq. Follow my my blog too..slmt hari ry n happy blogging

    ReplyDelete