Thursday 11 April 2013

First Time

Assalammualaikum

Dalam hidup ni, mesti akan ada yang pertama kali @ first time kita lakukan..kalau tiada yang pertama, tiadalah yang kedua, ketiga keempat dan seterusnya...ouh..ape yang aku maksud kan ni?  entahlah, layan jelah apa yang aku nak share tentang diri aku....

1st Time Beli telefon :
 masa tingkatan 4, masa tu teruk kene marah dengan kakak sebab dia marah betul aku beli henset senyap-senyap je.hehe

1st Time bekerja : 
lepas SPM kerja dekat Putrajaya  kaunter reception Kementerian Tenaga Air dan Komunikasi

1st Time tengok wayang : 
sekolah rendah, darjah bp tak ingat..tengok dengan abang aku cerita senario the movie

1st Time karaoke : 
Masa kerja dekat Putrajaya, masa zaman baru nak tengok dunia luar

1st Time bercinta : 
cinta monyetlah sekolah rendah dulu, gatal ye...

1st Time keluar pergi pekan : 
darjah 5 pergi pekan Sg.Besar, naik basikal senyap-senyap dengan kawan sekolah, masa tu pergi sana cuma beli hadiah itik kristal tu je..dah pecah dah pun :(

1st Time kene parut : 
kene baling mercun dekat badan, bila dah besar baru perasan ada bekas parut tapi tak ingat langsung bila kene, tanya kat kakak baru dia gitau dulu masa kecik-kecik aku pernah kene baling mercun dan terkene dekat kaki...abang-abang aku punye kerja

1st Time jalan jauh sikit :
 Balik kampung je dekat Perak rumah nenek 

1st Time pergi club : 
club dangdut, kelab malam tak pernah oii...mintak dijauhkan..pernah pergi kelab danau golf UKM je...kiki

1st Time naik KTM : 
Masa kecik-kecik dulu, kakak aku yang bawak masa dia kerja kt KL

1st Time jumpa artis : 
masa kecik-kecik dulu jugak, kakak aku dulu kerja dekat angkasapuri RTM..lepak umah dia, malam dia bawak tengok HMI ( Hiburan Minggu Ini )..tapi tak ingatlah artis apa..kahkah..

1st Time kehilangan : 
of course lah kehilangan ayah masa kecik 

1st Time beli kereta : 
umur aku 22 tahun 

1st Time beli kasut berjenama : 
beli kasut Vincci harga RM150. tapi tak pakai, ada lagi sampai sekarang 

 1st Time berblog :
masa belajar pasal blog dalam kelas Internet dulu, blog yang sekarang ni blog yang ke-3 rasanya yang pernah aku wujudkan..


ok, itu sahaja yang idea terkeluar dalam otak ni..
p/s : berikan aku ilham untuk mencari idea yang lebih bernas...please please please :)







No comments:

Post a Comment