Monday 7 January 2013

Tiada sambutan

Assalammualaikum

aku lahir pada 06 Januari 1989. So, semalam adalah hari jadi aku. Terima kasih mak. tanpa mak melahirkan aku tak adalah aku sampai sekarang. Tapi my mum dah tak ada :( - alfatihah

aku tak pernah sambut hari jadi pun. Tapi tahun lepas ke 2 tahun lepas, pertama kalinya my housemate sambut birthday. seronok sangat dapat housemate macam tu..and setiap orang kitorang akan celebrate birthday. rindu pulak dengan kaklia, kaknisa,kakfarah dan zira. Time macam tulah merapatkan lagi hubungan kitorang sesama sendiri. tapi now, dah berpisah sebabnya masing-masing dah punya hidup masing-masing. dah berkeluarga. dan aku sekarang dengan housemate yang masih baru.

sambutan 2 tahun lalu bersama k.nisa dan k.lia -rindu mereka :)


seriously, masa kecik-kecik jaranglah sambut befday2 ni. pernah la kot tapi tak lah semeriah macam orang lain. no hadiah-hadiah. mungkin cuma makan2 and potong kek. tapi aku teringat masa sekolah rendah dulu aku suka pergi sambutan hari jadi kawan-kawan. seronok dapat makan kek. yang tak boleh tahan, aku dulu mana mampu nak beli hadiah untuk kawan-kawan. tapi teringin nak kasi jugak hadiah untuk kawan. so, jalan penyelesaiannya aku boleh pergi cari barang-barang yang aku rasa tak terpakai kat umah tu, contohnya tudung kakak aku, dan kebanyakannya aku suka balut goodies kawin untuk tempat telur tu. kan cantik-cantik so, aku ambik and balut. pastu siaplah kene marah dengan kakak aku.huhuhu...kalau mampu sikit aku gilah kedai beli alat tulis cam pensil ataupun buku tulis. cian kan..tak mampu nak beli hadiah hari jadi yang cantik-cantik...tapi bila dah besar ni aku rasa teruknya perangai lagi-lagi tang ambik tudung kakak aku kasi hadiah kat orang.huhu..dulu sambutan hari guru pun, aku ambik tudung akak aku buat kasi hadiah untuk cikgu aku...muahahah....

untuk tahun ini tiada sambutan pun. and tak mengharap pape pun. yang ada cuma ucapan terutama di Facebook pun dah cukup aku hargai. lagipun, hati ini masih lagi risau dengan keadaan kakak aku yang masuk kat ICU. dah seminggu lebih dah dia bernafas guna bantuan oksigen. baru tadi abang ipar aku bagitau, doktor kemungkinan akan tebuk leher  untuk guna tiub pernafasan. heeemmm..tak taulah nak cakap macam mana...kadang-kadang terfikir baik tak payah lah bawak hospital sebab tak sanggup nak tengok keadaan dia cam tu..selagi tak jumpa penyakitnya selagi tu akan dibuat kajian..mudahan-mudahan ada keajaiban. sihatlah hendaknya kakak aku sorang ni..Ya Allah....

pejam celik umur dah tua bangka..hehehe...24 tahun kot..macam cepatnya masa berlalu...so, semakin meningkat usia ini semoga aku menjadi orang yang lebih matang..menjadi orang yang berjaya dan berguna. Semoga hari-hari yang dilalui menjadi lebih baik dari hari-hari semalam. Insyallah...



No comments:

Post a Comment