Tuesday 30 October 2012

Mari Membenteras Blackhead

Assalammualaikum

Sekarang kan musim panas yang agak melampau, walaupun kerja opis duduk dalam aircond, tapi bila pergi lunch or breakfast kat luar kejap pun, berpeluh-peluh..dan mulalah hidung aku berminyak...tang hidung pulak tu yang berkilat je...huhu..bila perhatikan kt hidung tu bukan main banyak blackhead..kulit berminyak adalah disebabkan pori-pori muka kita terbukak...

bila usya-usya muka blogger yang osem macam Hanis Zalikha, Maria Elena, Fatin Liyana dan lain-lain adalah sangat jeles..rupanya diorang ni selalu menggunakan produk-produk kadang-kadang bukanlah produk mahal pun, produk muka yang aku mampu beli je pun..tapi kerajinan diorang tu menggunakan masker la, guna lotion la, sunblock la...that's why la kulit and muka diorang lawa je..jeles tau..adalah sedikit sebanyak terpengaruh..kikiki...

so, ada duit sikit laburkan lah beli produk-produk yang boleh membuatkan kita happy...muka cantik, badan sihat mestilah kita akan rasa yakin dan happy kan...

Ini pertama kali aku membenteras blackhead dekat hidung ku,,dulu aku tak pernah pun terfikir nak buat sebab aku rasa nak buat apa pun..cuci muka pakai cream pencerah dah lah kan....sama je muka macam tu jugak kan...tapi bila first time guna waaa.....rasa nak buat tiap hari..hehehe....




First time guna produk Biore...sebab muka aku memang jenis  cepat berminyak, kalau tak jaga nanti mulalah tumbuh jerawat-jerawat dekat muka...masa guna pore pack tu, aku siap google lagi macam mana nak guna..kikiki...punyalah tak reti nak pakai, padahal dia dah kasi arahan dah nak pakai macam ne kan....tapi macam tak yakin je....dah cabut stick tu lekatlah kat hidung ( macam dalam gambar tu ) selama 10-15 minit. after tu cabut pun ada caranya...kene tarik dari dua-dua hujung pelekat tu  perlahan-lahan...pastu tengoklah berapa banyak blackhead yang melekat....firstime aku tengok dengan mata kasar seriously aku tak nampak..punyalah lama aku belek-belek baru aku nampak...punyalah banyak rupanya...




aku tak puas hati aku snap gambar....baru nampak dengan jelas bila snap gambar.....geli pun ada bila tengok.hihihi...tapi puas hati lah.....sonok pulak bila blackhead tu nyah dari hidung ni....







banyakkan yang terpacak-pacak tu...hehehe...jangan geli tau...tapi best bila dah buat...rasa nak buat banyak kali.....so, marilah kita beramai-ramai membenteras blackhead di hidung masing-masing...



biar hidung tak mancung, pipi tak tersorong-sorong...muahaha...ape punya pepatah da......bye.....


No comments:

Post a Comment