Wednesday 24 October 2012

Herbalife- hari ke 3

Assalammualaikum



ini masa hari ke-3 aku minum shake herbalfe. masa tu hari ahad sambil layan Running man..nampak tak Kang Gary yang sepet tu. Kalau ikutkan masuk hari ni adalah hari ke -6 aku minum Herbalife. Kene minum 3 kali sehari dan makan jangan miss...memang heaven lah asik kene makan je, tapi aku ni bukan makan banyak pun..huhu...

so far aku try shake F1 Tropical Fruit mula-mula hari pertama aku minum ok lagi, second day aku rasa macam pening-pening and badan kepala semua rasa panas..tapi nak kata demam kalau demam kepala berat kalau pening kan, ini tak aku cuma rasa pening-pening mabuk tu and panas sangat dahi ni..aku fikir kurang rehat kot..hari ke3 pun still lagi panas badan and dizzy dan baru terfikir rasanya sebab effect minum shake ni. Sebabnya aku kurang minum air yang banyak..Hari Isnin aku seacrh kt internet info pasal herbalife dan memang ramai kasi pendapat pengalaman bila ambik shake kene minum air yang banyak..oooo....sekurang-kurangnya 2 liter sehari...

so setakat ini aku dah mula serasi nak minum herbalife..setiap kali pandang air tu, setiap kali itu jugak aku terbayang duit yang aku laburkan untuk beli shake ni...so, jangan membazir kene minum sampai habis..hehehe...

aku nak share setakat aku sampai ke hari ini aku try minum shake. Firstly, bila minum ni aku akan mendisiplinkan diri untuk minum air masak yang banyak sebabnya aku amatlah kurang minum air masak..selalu asik minum air sejuk dan sejuk..tiap hari mesti Teh O Ais..

second, sistem pencernaan yang bagus...bila minum air yang banyak mestilah nak terkencing kan..itu sangat bagus untuk membasuh buah pinggang kita..air kencing pun jernih je..orang kata kalau air kencing tu warna kuning maksudnya banyak toksid dalam badan..buang air besar pun senang je, dulu kalau buang air besar asik tak lawas, berulang tandas 2 kali sebab tak habis buang lagi..selalu macam tu..tension kot nak menunggu lama-lama dalam tandas tu..penat tau....

third, aku rasa perut aku dah tough bukan badan tau yang taugh tapi perut.hehehe...jangan disangka orang kurus tak boncet..sekarang ni perut aku boncet sebab suka minum ais dan minum sambil makan. Itulah kesannya...tapi mungkin orang lain tak perasan sebab badan aku kecik dan kurus..tapi aku tau apa yang terjadi dekat perut aku ye...kalau duduk tu jangan tak sangka ada jugak berlipat-lipat...itulah, dulu nak sangat gemuk kan, tapi bila dah gemuk sikit tang perut jelah...so, bila ambik shake ni aku tengok dia macam ada bentuk sikit lah..bentuk camner tu susah pulak aku nak gitau..hahaha...tapi taklah buncit macam pegnen 2 bulan pulak..karang tak pasal-pasal orang kata aku pegnen mati aku tau....satu lagi, tak mo lah kalau orang cakap badan kurus tapi buncit cam ner tu..teringin nak badan baik punyer..

So, itulah setakat ini kesan yang aku rasa..sapa-sapa yang minum herbalife share lah pengalaman dalam blog jugak..ooohh, aku minum herbalife ni untuk gain weight tau jangan ingat aku nak kurus pulak..hehehe....jangan ingat minum herbalife hanya untuk nak kuruskan badan, herbalife adalah satu produk untuk semua peringkat tak kisah nak kurus, nak gemuk mahupun ibu mengandung sekalipun boleh minum herbalife..

sebelum terlupa Selamat Hari Raya Aidiladha. yeahh..balik kampung esok..hati-hati dijalan raya semua warga Malaysia...



2 comments:

  1. bagus2..saya suka minum herbalife...skrg ni kalau sehari xkena herbalife rasa mcm badan xbest...paling kurang sekali je...followlah blog saya

    ReplyDelete
  2. Saya selalu lemah ,nafas sesak dan masalah pencernaan(gerd)...so saya pun cuba la produk herbalife dari rekomendasi rakan2...Alhamdulillah ok sikit selepas consume ..

    ReplyDelete