Wednesday 25 July 2012

Mari Kita Minum Susu !

Assalammualaikum

Semua orang mesti pernah minum susu dan minuman penting buat kanak-kanak adalah minum susu...dulu masa-masa aku baby, aku minum susu badan mak aku sampai la umur 3-4 tahun. Sampaikan  mak aku dah tak ada airnya pun aku nak jugak. Cara nak berenti kan aku tak menyusu dah mak aku gebang aku, dia kata air yang aku minum tu bukan air susu, tapi aku minum darah...muahahaa..abang aku pun dok gebang aku, bersubahat jugak nak kene kan aku. Masa tu aku kan tak tau apa lagi..so, aku percayalah...aku stop dah tak minum susu badan dah..aku minum susu dalam tin pulak....

Masa kecik-kecik, susu dalam tin tu siapkan aku makan cam tu lagi...tak boleh blah, abang aku la ngajar aku. Kitorang bukak tin susu tepung campur dengan milo..ratah sambil tengok tv...rilex je...sedap..... bila naik sekolah rendah, still lagi minum susu, tapi minum susu dalam kotak pulak..dapat bantuan RMT tu, lagilah tiap minggu dapat susu kotak free..memang best lah..

Bila naik sekolah menengah, aku dah slow minum susu, sebab tulah terbantut.kuang kuang kuang....makin lama makin jauh dengan susu...bila minum susu je, tekak dah tak boleh terima..segala jenis susu memang tak boleh nak terima lagi dah....

sampai la now umur aku masuk 23 tahun. hehehe...mula terfikir macam mana nak kembalikan balik enzim susu kat dalam badan ni. Dan selain tu jugak, macam mana aku nak tingkatkan kesihatan dan berat badan yang seimbang...conclusionnya, aku decide aku perlu minum susu walau dengan apa cara sekalipun.Aku try beli susu jenis tepung, bancuh sendiri. Tapi tak berkesan jugak. Aku minum sekali je, lepas tu aku tinggalkan. But satu hari someone telah membelikan aku Susu kotak Dutchlady perisa strawberry. dan aku dapat minum hingga habis...dan pada hari tu, aku telah membeli susu kotak tersebut dan akan meminumnya tiap hari...Yeahhh..happy dapat minum susu....( budak kecik pun boleh gelakkan aku )

so, sapa-sapa yang rasa-rasa tak boleh minum susu fullcream ( yang warna putih ) boleh la try susu dutchlady yang sedap rasanya. macam-macam perisa ada. Sekarang ni aku suka minum strawberry dengan coffee...memang best sangat....buka puasa pun buka ngan susu sekarang ni........baru kelassss ko jahhhh.......


Kotak susu Dutch Lady sekarang ni ada gambar azizulhasni awang, so apa lagi...meh ramai-ramai kita minum susu untuk kesihatan....selamat puasa semua...jgn lupa sahur ye....


2 comments: