Tuesday 31 July 2012

Header Baru Lagi

Assalammualaikum...





Ya be da be du.....kita tukar header lagi....header yang direka sendiri oleh aku...aku ni kan memang suka tukar-tukar ni. Aku jenis yang cepat berubah hati sikit...aku tak boleh tengok benda yang sama je....semua perkara memang macam tu, kalau dalam blog pun, ko tengok la 2 3 bulan nanti background color dah berubah, header dah berubah, tulisan dah guna font lain...tak tengok lagi kalau tulisan aku dekat buku, time aku rajin tulisan aku cantik bulat-bulat, bila agak nak tukar style sikit, aku condong kan tulisan tu senget-senget macam nak buat tulisan khat, kalau time malas tu, ko tengoklah tulisan aku macam cakar ayam..sampai aku sendiri pun tak reti nak baca...

itu bab penulisan, kalau bab dekat rumah pulak, aku suka ubah-ubah style @ kedudukan perabot. Kalau dalam bilik tu  bila aku dah rasa bosan, aku alihkan katil tu menghadap tingkap, bila bosan lagi, menghadap dinding ke pulak, almari aku letak la kt mana-mana selagi aku larat nak alih...aku memang tak boleh la kalau tengok benda yang sama je dari dulu sampai sekarang. macam tak hidup je..mesti kene berubah-ubah. 

sama la jugak macam hati kita ni, kadang-kadang boleh berubah jugak....

untuk header kali ni, on the spot aku buat tak sampai 15 minit pun...mula-mula tengok gambar arwah mak, rasa rindu sangat dekat dia....pejam celik pejam celik hampir 15 tahun kot mak meninggalkan aku dan keluarga. Dan serta merta jugak aku jadi anak yatim piatu...arwah abah meninggal sejak aku kecik lagi...baru beberapa bulan lepas aku dilahirkan...

tak semua orang akan rasa apa yang aku rasa. Rasa happy bila tengok orang yang still ada parents. Boleh sentiasa berjumpa, boleh makan and jalan-jalan sama-sama. Tapi macam aku, semua tu hanya kenangan dan aku tak sempat dan puas untuk rasa kasih sayang seorang ayah dan ibu. Tak tau pun macam mana rasanya...

Tapi aku kene ingat, aku still ada family....alhamdulilah, kitorang masih lagi bersatu...cuma nak sentiasa berjumpa tu taklah sebab diorang pun dah ada keluarga sendiri. Hopefully, walaupun aku dah kawin, dah berumah tangga walau dengan sesiapa pun nanti, ikatan keluarga dan adik beradik tak akan terlerai. Dan harap pasangan aku nanti boleh menerima aku dan keluarga seikhlas hati...

Oklah, tak nak cerita panjang-panjang. Nanti ada jugak yang hujan....Salam Ramadhan yang ke-11.


No comments:

Post a Comment