Friday 22 June 2012

Ayam Penyek

assalammualaikum

Mood nak cerita pasal makanan lagi. Sapa pernah makan ayam penyek? aku pun baru setahun dua ni makan, dulu tak pernah pun tau pasal ayam penyek ni...member la yang memperkenalkan makanan ni. Ayam penyek ni adalah makanan orang indonesia sana.....dia simple je menunya, ada nasi putih, ada ulam-ulam, ada tempe,sambal terung dan yang paling penting adalah sambal dia mesti kene sedap dan pedas...aku ni tekak memang tekak melayu kan so, memang pedas adalah kegemaran aku....kalau makan tak rasa pedas memang tak nikmat lah makan.



gambar first tu lah ayam penyek, gambar second pulak adalah pecal lele...aku akan selalu try salah satu kalau makan...dua-dua memang favourite aku, tekak jawalah katakan, tapi aku bukan orang jawa ye, aku orang banjar....menjadi favourite port nasi ayam penyek kt bangi ni adalah dekat Wong Solo, Bandar Baru Bangi..situ sambal dia memang boleh buat aku mengigau malam....

orang yang tak pernah cuba ayam penyek ni boleh la try ye....tapi mula-mula dengar menu ni mesti terfikir kenapa di panggil ayam penyek.....adakah ayam tu penyek??aku tengok taklah penyek pun..huhu...biasa je.....tapi kan, janganlah pulak mana-mana gerai yang buat menu ayam penyek cara gini...boleh terkejut orang yang melihatnya...hehehe


  
klik untuk besar. Sumber dari email Yahoo.com

Kalau cam tulah caranya, amacam ada berani tak nak makan?? hehehe..eh, ayam penyek ke ayam penyet??



No comments:

Post a Comment