Wednesday 9 May 2012

Alumni Intersaber

Assalammualaikum


Hari ni baru aku nak daftar Alumni Intersaber. Tetiba rindu pulak ngn sekolah. Bila tengok gambar-gambar yang diupload kat laman web sekolah, teringat kenangan dolu-dolu tu. Macam-macam event yang sekolah anjurkan. Merentas desa la, time sukan lah, time perhimpunan kene ada oral speaking la, keceriaan kelas, pertandingan nasyid sekolah, nasyid antara dorm-dorm, prep malam, pergi outing...fuhh macam-macam lagi..Ada kenangan suka duka, kene marah, menangis, takut, menggatal, mengada-mengada, menggedik...semua tu ada time masa kat sekolah....


nanti kalau aku rajin aku nak cerita la peristiwa-peristiwa yang pernah berlaku time aku sekolah dulu. Kenangan dengan kawan-kawan, ada yang bergaduh, bercinta, bercerai.hehehe. Macam best pulak. 


Bulan Julai sekolah nak buat Sedekat Intersaber. So, insyallah, jika kelapangan dan tiada aral melintang nak datang sekolah. Berapa lama dah tak menziarahi sekolah. Alang-alang boleh la melawat sebelah sekolah aku tu merangkap tempat aku menyambung pengajian Diploma iaitu Politeknik Sabak Bernam. Itupun, kenangan yang tidak boleh dilupakan jugak tu...waahhh...rasa macam nak sambung belajar balik start dari tadika...:(




Nak jumpa kawan-kawan yang dah lama tak jumpa. Hopefully diorang masih ingatlah dengan aku ni. huhuhu. Walaupun taklah rapat sangat dengan semua student, but perbezaan bila duduk asrama ni, budak form 1 sampai form 5 mesti kenal muka and kalau asrama perempuan mostly mesti ingat nama. 



and rasa berbangga sangat sebab aku tergolong dari Batch PIONEER...perintis tu. Time sekolah baru bukak and batch kitorang la yang masuk dulu. Bayangkan just form 1 je masa tu yang ada kat sekolah. cikgu-cikgu time tu pun berapa kerat je. Kalau pergi kelas, perhimpunan, kitorang je yang ada. kalau duduk kat asrama, muka kitorang jelah yang ada. ingat lagi masa pertandingan nasyid antara dorm dulu..masa tu aku dorm kira yang last lah. sapa sampai / daftar dulu dia masuk dorm terawal. masa tu aku Dorm ape ye aku pun tak ingat dah. Pertandingan nasyid tu boleh pulak aku jadi ketua time tu, giler ape..menggeletar tangan aku pegang mic masa atas pentas tu. dahlah nyanyi lagu entah hape-hape.hehehe.buat malu je. Cikgu suh kitorang reka lagu sekolah time tu, biasalah idea budak tingkatan satu kan....kitorang ubah lagu UNIC tu just tukar lirik je.....kalau ada video masa kitorang nyanyi lagu tu mesti aku tak boleh tido malam 7 hari 7 malam sebab asik tergelak je. aku ingatlah sebab aku yang jadi ketua time tu, kalau orang  lain mesti tak ingat kot...kalau ingat aku lah ketua nasyid....suara sumbang mambang ada hati nak nyanyi.hehehe..

waahhh...kenangan berada di Intersaber telah terimbas kembali. Kalau boleh nak cerita macam-macam. Pasal cikgu, pasal ustaz, admire masa time sekolah dulu....panjang tu nak cerita...tapi tak boleh la....aku sekarang kan dah kerja...ada kerja yang kene buat..nanti karang makan gaji buta pulak kan. Kadang-kadang terfikir 5 tahun di sekolah adalah lebih lama berada di rumah...aku ibaratkan aku membesar di Intersaber....dulu kecik je aku ni masa form1...tapi sekarang pun kecik jugak tapi besar sikit lahhh...kahkahkah...ketot tu tetap ada...wahhhhh.........


Nanti aku story cerita admire aku dan kengkawan, panggilan yang kitorang gelar kat diorang, pasal sahabat- enis - tizouevolutions....



key chain salah seorang member kitorang kasi....

Ini lah port kitorang study....memang best port ni, tenang je. sambil study sambil makan biskut cicah air milo.. sambil tu usya-usya kat DM..hehehe

Inilah my classmate - nampak tak aku mana satu...masa ni form 4 or form 5 entah...tapi classmate sama je ahli nye masa tu - Kelas Sains Tulen

Masa ni dah habis SPM ke sebelum SPM entah. Tapi masa ni kitorang ada latihan Interview...takut woo...hehehe..

Gambar ni semua diambik dari FB kawan-kawan sekolah. Terima kasih ye korang....sebab sudi tag dekat FB aku.. ape-ape pun, sempena 16 MEI nanti jugak, aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU buat cikgu-cikgu di seluruh negara khasnya buat didikan guru-guru aku di INTERSABER. tanpa cikgu mendidik kami, sapalah kami kini....mendidik dengan penuh kesabaran...pengorbanan guru sangatlah besar dan bermakna...sayang cikgu sangat-sangat..

' Selagi nyawa ini bernafas, akan aku pastikan kenangan-kenangan ini tidak akan aku lupakan' SWEET MEMORY




















I'm Now....
Personal Assistant for Director of Sport Centre UKM

No comments:

Post a Comment