Tuesday 17 January 2012

Lepaking dengan BFF

Assalammualaikum

Hujung minggu hari tu lepaking dengan kawan baik aku- eja, kitorang g lepaking dekat dengan picc tu. dekat situ ada taman, ada tasik. best jugak. orang bawak family beriadah pun ramai. cuma tak de padang bola sepak je. kalau ada mesti boleh cuci mata nengok mamat-mamat ala khairul fahmi beraksi di padang menangkap bola, dan juga aksi ala- ala si kembar hensem aidil dan zaquan menendang bola. 









Bersembang-sembang dengan eja, meluahkan perasaan yang terpendam. aku dengan dia memang close, everything pasal dia, aku tau la jugak. and everything pasal aku pun dia tau. and kitorang tak de cover-cover lah. Luar dalam dah tau beb. pernah mkn sekali, tido setilam, mandi je tak pernah sekali ok. mandi kat wetworld pernah lah...kuikuikui....


Dia pun sama macam aku, dah tak ada ayah. tapi dia ada mak lagi. eja anak tunggal, dia dulu ada abang, tapi abang dia dah meninggal masa jadi askar dulu. sedih kalau dengar cerita dari dia and mak dia. ayah dia pun baru meninggal, tak silap dalam setahun lebih. Masa dekat poli dulu selalu jugak jumpa parents dia lagi-lagi kalau parents dia melawat eja. dyorang baik sangat. suka menyakat kawan-kawan eja. mula-mula nengok gaya macam garang je tapi upanya sporting...tapi eja kata kalau time marah tu memang takutlah. 

Eja di kiranya dah jadi anak tunggal, so parents dia sangat la care dengan eja, semua benda kene buat betul-betul. That's why aku nengok eja ni boleh berjaya. and something pasal eja ni, dia jenis yang suka completed. Dia tak suka kongsi-kongsi barang. contohnya, kitorang pernah dulu masa dekat poli, kitorang tak dapat asrama. time tu sem 2 or 4 ( tak ingat dah ). parents dia punyalah marah. nasib baik aku pun time tu tak dapat. so, parents dia dah bising-bising dengan eja why tak dapat asrama. dyorang datang umah, and kitorang g poli and tnya kenapa boleh tak dapat asrama. pihak asrama tu kata ktorang tak anta borang. kitorang dah pelik borang ape yang kitorang tak antar. and then menggagau la cari umah sewa kat area parit baru tu. kat situ umah kampung.. memang susah sikit nak dapat umah sewa lagi time tu. orang-orang kampung tak bnyak yang buat umah or bilik untuk disewa. 

tapi alhmdullilah, dapat jugak cari umah untuk disewa. tapi biasalah umah tak lah complete kan. eja ni pulak jenis nak complete. so, kenelah beli barang-barang dapur semua. periuk, kuali, kipas, lap kaki and everything la time tu. selamat ada duit ptptn. aku just guna duit ptptn jelah. Tapi lastnya bila time register, nengok nama kat hostel, ada nama kitorang kat bilik. Alhamdulilah...lebih baik dok hostel jelah. Tapi frust jugak bcoz awal-awal sem dah beli macam-macm tu...tak pelah...

But best kawan dengan dia, harap-harap kitorang akan kekal friends smpai bila-bila, smpai dah ke anak cucu, tak mo gaduh-gaduh..kita bina angan-angan bersama, susah senang kita kongsi bersama, meluahkan perasaan bersama, maybe kadang-kadang ada jugak terlepas kata, terlepas perbuatan yang tidak disengajakan..harap-harap jangan disimpan dalam hati. aku dah anggap dia macam adik beradik aku sendiri. Dialah satu-satu kawan yang boleh memahami aku...

Thanks my fren...




Pssttt :  Malam tadi ur BF and My BF....dah jadi BFF nampak gaya nye..hehehe....g mancing berdua gitu....
to hasliza samsuri : tabahkan hati mu, kuatkan semangat mu untuk menempuh hidup bersama si dia, aku doakan korang sentiasa bahagia. Jangan cari kesalahan masing-masing tetapi cubalah perbaiki dan fikirkan kesalahan diri masing-masing agar hubungan itu sentiasa berpanjangan. Sentiasalah nasihat menasihati dengan cara baik. walau jauh mana pun korang berada, bak kata orang, dekat di hati.

Wasalam :

coretan memori dari sahabatmu

Azza d legend :)

No comments:

Post a Comment