Monday 31 October 2011

Cendol durian yang Auwwww….Sedap…



Assalammualaikum 

Hari tu saya dan dia pergi singgah satu tempat makan iaitu nama tempatnya Cendol Durian Borhan Special. Saja nak try sebab tengok ramai yang datang singgah padahal kedainya di tepi jalan raya besar nak kearah Kuala Selangor tu. Dia side sebelah Kiri.

Menu-menunya yang aku ingat dia ada cendol Durian Special, cendol durian + pulut,cendol durian + labu, cendol durian + jagung dan cendol durian + keladi. Pastu ada mee kari special dan laksa special. Time tu pulak cuaca panas and memang baik la sangat dapat pekena makanan macam ni petang-petang kan. 

Aku try menu Cendol durian Special. Si dia pulak cendol durian + jagung. Aku yang specialnya dia campur  semua ada, pulut +jagung+keladi + labu. Yelah dh namapun special kan. Pastu nak try laksa special and mee kari special sebab nak tau ape yang specialnya kan. Oklah sedap bangat sebabnya kuah laksanya memang pekat and time aku taip entry ni pun aku dh telan air liur sebab teringat sedap. Cuma yang peliknya dalam laksa tu ada udang. Aku rasa laksa xde udang kot. Mee kari nya pun ok jugak. Kuah kari memang kow bangat. 

 
 
ini dia cendol aku yang punya. Cendol S.P.E.C.I.A.L 




 Ini Mee jawa...orang jawa pasti suka.....










ini pula LAKSA...kuah laksa memang terbaik dari ladang....ada udang lagi tu.....


Mungkin ada yang tak suka g makan tepi tepi jalan ni. Sebab mana ada standard….aku tau korang suka makan ala-ala francais gitu, g tempat-tempat yang mahal-mahal gitu, tapi aku peduli hapa…aku lebih gemar makan ala-ala gini sebab lebih cooollll and relex dan makanannya pun lagi puas hati..Harga pun boleh tahan lah....janji konyangggg perut eden...


Muke lepas dh puas ati dapat makan kenyang-kenyang. Sorylah muka gua manyak teruk and berminyak. Cuaca sangat panas itu hari.Tapi gua puas hati.Thanks Dear….

p/s : Balik kampung nak promote dekat orang kampung ada kedai cendol yang Besssshhhhhttt…











No comments:

Post a Comment