Monday 16 July 2012

Enjoy Bersukan

Assalammualaikum

wahh rindunya nak berblog walking dan menulis blog...baru aku tau cam ner rasanya mereka-mereka yang giler berblog....bila sekali dapat tulis entry, mesti susah nak tinggal..kalau ada masa mesti tak miss untuk berblog....

untuk pengetahuan, aku dengan tidak sengaja nya telah melibatkan diri dalam Kejohan Sukan Staf IPTA ( SUKUM ) yang  ke-37 pada 1 hingga 13 Julai 2012 bertempat di UUM, Sintok Kedah...ya ampun, lama bangat....xtaulah boss aku marah ke tak aku pergi lama-lama, tapi hopefully dia faham, lagi pun dia pun pergi jugak kan....

So, almaklumlah hari tu masa sukan staff gugusan team aku kan juara dapat emas dalam boling padang, so kali ni pun kene melibatkan diri pulak wakil universiti dalam sukan tersebut. selain tu, apa salahnya nak merasa bagaimana terlibat dalam perlawanan besar ni...apa kata orang...cari pengalaman. Kalau tak da pengalaman, rugilah hidup kan...rasa tak de makna dan kosong....

mood nak menulis panjang-panjang adalah sangat malas dan tak ada idea untuk membebel....ada lah kenangan aku snap sepanjang perjalanan dan pengalaman untuk dikongsi bersama dan menjadi kenang-kenangan hingga ke anak cucu...cewah...bajet HOT...


 Dimulakan dengan memperkenalkan coach yang mengajar kitorang boling padang...seminggu kitorang sebelum perlawanan ada training dekat cyberjaya dan seremban 2. ..orang berpengalaman, setiap apa yang dikatakan, kita ambik berat dan ikut....seperti seorang ayah....sentiasa memberikan nasihat dan pandangan....bagi aku, setiap kata-katanya sangatlah memberikan sentuhan dan makna yang tersirat..




Inilah pasukan yang sentiasa bersemangat, belajar dari kesilapan, mendengar segala nasihat....semua ni aku anggap mereka lah satu pasukan yang kuat...mereka inilah aku anggap seperti abang, kakak dan sahabat.


 UKM...boleh....UKM....menang.....

 semangat sepasukan











hitam itu menawan...almaklumlah....disinari cahaya...bersama miza dan ana. kitorang ni semua sama kecik..kecik-kecik cili padi ye... :))






kawan baru- Nabila....suka tengok dia makan, laju je makan....sekali pandang penuh lagi nasi dekat pinggan, dua kali pandang dah habis dah..hehehe...bila tanya dia lajunya makan, dia kata dia ikut perangai ayah dia. kalau diorang se-family makan dekat kedai, ayah dia makan laju, bila dah siap makan..terus ayah dia bayar makanan dekat kaunter pastu terus tunggu dalam kereta...sebab tu dia dengan adik-adik dia kene makan laju-laju sebab takut kene tinggal....hehehe..kelakar dengar cerita nabila....dalam team ni dialah yang boleh go-on and sekepala dengan aku...


Merasa jalan-jalan di tempat orang, dapat jalan-jalan di Padang Besar, membeli belah, kemudian rasa tomyam kt sana semua sedap dan pulut ayam yang sedap jugak...setiap hari kitorang breakfast dekat satu port tu, dia punya roti canai sangat sedap...pastu ada roti jala pun sedap jugak....pengalaman makan dekat kedah adalah sangat good dan berpuas hati....tapi tak delah nak snap gambar kan...



makcik bedah beli belacan

sempat lagi diorang main snooker dekat kompleks changlun...aku tak faham cm ner nak ajdust gambar ni tak mereng..

gambar kat bawah ni adalah last kitorang dekat sana...singgah dekat Pekan rabu namanya....



taip entry dah tonggang langgang kan....tapi tak pelah...so, kesimpulannya saya telah memenangi pingat gangsa dalam team fours wanita dan gangsa juga untuk single wanita....yang sedihnya, pingat tak dapat pada hari last tu, sebabnya...urusetia hadiah dari tuan rumah buat kesilapan......so, tak dapatlah nak merasa pakai midle dan bergambar dengan semut merah...sob sob sob....diorang kata diorang akan pos nanti....sabo jelah

kenangan dan pengalaman dalam menyertai kejohan ni aku boleh simpulkan disini :

- happy bila bersukan sebab ada semangat kesukanan dalam diri masing-masing
- semangat saling bekerjasama dan tolong menolong
- ada juga sikap salah menyalah kan orang lain
- buang sikap ego dan sombong
- buang sikap memandang rendah pada orang lain

 so, rasanya itu jelah untuk hari ini......akhir kata " majulah sukan untuk negara " pheeewww, tarik nafas dalam-dalam




No comments:

Post a Comment