Wednesday 13 June 2012

Rutin Harian

Assalammualaikum

apa kabar? hai ? sihat ke? dh makan belum ? dah mandi belum ? dah semayang belom ? ahh...tetiba banyak pulak soalan aku ni. sebelum ni tak de pulak tanya cam ni.....sebenarnya tengah kebosanan melanda diri..duduk opis macam dunia aku yang punya...semua orang hilang entah kemana..bizi gamaknya....tak pe tak pe....perkara biasa tu..

disebabkan aku tengah boring sekarang ni...dan mamandangkan my life every day pun melalui rutin-rutin yang sama and agak bored....because aku bukanlah jenis yang hidup bersosial...aku tak ngeti ok...that's why aku tak ramai members....aku lebih suka sorang-sorang with my life but bukanlah aku langsung tak reti nak bersosial...not at all.....sosial aku bukanlah sosial orang lain, yang siang malam asik nak bersosial....aku just sosial pada pandangan aku bila betul-betul bersosial...because in our life memang sosial is very important. Tapi aku tak kan membuang masa dengan hanya sentiasa bersosial tak kiralah dalam sosial life or sosial network....sedikit-sedikit boleh....aku akan kuar jugak, berjalan-jalan bersama kawan-kawan,tengok wayang, karaoke,jalan-jalan cari makan, menjenguk my family dekat kampung, menghadiri kenduri kendara,bershopping kalau ada duit, tak de duit just window shopping, melepak kt tepi tasik, tepi pantai dan bla bla bla bla....tapi semua yang aku buat tu ada batasnya...

contoh kalau aku keluar, aku tak kan balik lambat, paling lambat pun kol 12 malam la...tapi mesti ada yang meneman, kalau aku keluar sorang-sorang, aku akan pastikan cuba balik sebelum magrib....biasalah bila dah malam-malam ni macam-macam boleh jadi...lagi-lagi kalau sorang-sorang it's very dangerous....dan aku ni jenis memang suka giler terperap dekat rumah. Kalau weekend pun if aku tak tau nak buat apa, dari aku keluar sorang-sorang better aku duduk rumah nonton tv, kan jimat kos minyak kereta, kos nak makan, masak jelah kat umah...kalau kat rumah tu, aku buatlah papa pun, nak tergolek, nak menari, nak menyanyi tak de orang yang kisah pun, tapi aku akan rasa selamat...selamat dan selamat....tapi kalau aku keluar, i must thingking ahhhh bila nampak orang tu, mesti beware....jaga handbag, jaga diri...takut lah kene ragut ke ape ke kan....nauzubillah.....zaman sekarang tersangatlah dangerous......

ouhhh....aku tengah nak pra audit diri aku...muahahaha....sebab office aku baru lepas audit...aku nak senaraikan apa yang aku buat sepanjang hari........macam sama je setiap hari.......memang membosankan, cubalah tiap hari ada perkara yang berbeza, cubalah jadual harian aku konon hari ni pergi melawat Disneyland, esoknya Pergi Paris, pergi Korea jumpa actor Running Man dan bla bla bla....argg...ko tak yah berangan la suhaiza, ko ingat ko Perdana Menteri ke, PM pun tiap minggu g oversea tapi dia pergi kerana menunaikan tanggungjawab sebagai pemimpin, nak membantu rakyat, nak membantu negara, tapi ko nak pergi ke sana ke sini, untuk apa ? menghabiskan duit ke? PTPTN pun ko tak bayar lagi..muahaha..ambik sejibik untuk diri sendiri...

dimulakan dengan celik je mata di pagi hari....paling awal bangun pukul 6.30 pagi...kalau tak cuti semayang la subuh, tapi kadang-kadang ter'miss jugaklah...ya allah ko ampunkanlah dosa hambamu ini, kuatlah semangatnya untuk berubah..selalu sebelum tidor tepuk bantal and cakaplah esok nak bangun awal, ye...mmg aku sedar selalu tapi bila dah celik mata terus aku tutup mata balik....syaitannirrojim betullah...giler kuat betul penangan si setan ni....pastu siap-siaplah g korje....dah ada kereta sendiri ni, tak lah nyusahkan orang, n xlah nyusahkan diri sendiri jugak....nak tunggu bagai, nak terlambat ke ape ke, itu diri sendiri semua hal...dulu mula-mula first ( tak sama ke mula mula dengan first?) g kerja tumpang makcik jiran sebelah, sebab time tu tak de transport nak g kerja...dalam 2 3 bulan jugaklah aku numpang cik mala tu, baik orangnya....tapi yang tak syoknya, yelah, kita ni numpang orang kenelah ikut cara orang tu, aku sepatutnya masuk pukul 8.00 pagi, tapi cik mala masuk 8.30 pagi...takpelah, aku gtau my boss and dia faham alhamdulillah...pastu member aku pun tumpang jugak..dia ni pulak stok yang bersiap lama gilers...aku pun tak taulah nak cakap cam ner...hehehe...kalau bangun awal siap boleh la siap awal kan, tapi aku yg bangun lambat dari dia pun boleh siap lebih cepat...ape cita ni...cian cik mala kadang-kadang tunggu lambat sikit lah....sebab aku suh kawan aku siap cepat-cepat, kadang tak sempat nak lilit tudung, lilitla ko dalam kereta.huhuhu....

baru bangun pagi aku intro aku dah panjang berjeler...ape celop tok...haha..bangsa cepat terpengaruh aku ni, pastu sampai la opis ku yang disayangi....buatlah kerja apa yang patut, bukak pc, tengok muka buku, bosan, bukak blog, bosan, pastu sambung balik kerja, minit surat, jawab panggilan telefon, buat panggilan telefon, kene bebel dengan bos ( ehh tak boss saya sangatlah baik), rekod surat, buat failing, pergi brekfast selama sejam lebih...masuk opis, ulang benda yang sama....tengahari kalau ada member pergi makan nasi campur ataupun ayam penyek, tak pun tapau je, tak pun tidor dalam surau yang sangatlah small....

petang, setiap hari Isnin, Selasa and hari Jumaat ada aktiviti senamseni dan senamerobik, kekadang je aku follow kalau rajin, yang banyaknya malas...alasan tak bawak baju, kalau nak seribu daya, tak nak seribu dalih, apa salahnye aku bawak baju siap-siap taruk dalam kereta bukannya susah sangat, padahal aku dah sediakan pun kat rumah, dah masuk pun baju n seluar dalam beg sukan tu, tapi entahlah kenapa aku ni bengong bila nak g kerja tu pandang je, sebab terdetik dalam hati ni macam malaslah nak bersukan....susah betul la kalau jiwa ni tak de hati nak bersukan, padahal kerja dekat stadium kot.....tapi kadang-kadang aku balik lambat dalam pukul 5.30 petang tu erobik dah start, bila start je pasang lagu erobik, barulah rasa macam alahai ruginya tak ikut join sekali.....bulan 7 ada sukan staff IPT....barulah rasanya kene bersukan kot...aku masuk boling padang lagi...padanlah muka aku....muahaha...hitam la balik, dah lah nak puasa...kene pastikan raya nanti muka aku putih balik....

petang, balik kerja, rasa-rasa nak g pasar, pergi pasar, rasa-rasa nak g kedai beli barang, beli barang, dan bla bla bla....

sampai je rumah, tak bukak kasut, tak bukan tudung, tak salin baju, perkara pertama yang aku bukak adalah tv ok....bila aku bukak tv aku akan rasa aku duduk dalam rumah tu bersama 10 orang penghuni..meriah kan keadaan, sebab aku takut keadaan yang sunyik sunyik ni....kalau aku sorang-sorang kat rumah pun, aku g mandi ke, aku g semayang kat bilik ke, aku  bukak je tv, lantaklah bil elektrik melambong...

pastu aku nak masak ke, itu aku punya pasal...aku nak makan pun aku punya pasal, sebab biasalah hidup membujang kan, perut ni lapar pun kalau malas lantak lah situ..tapi ko kene ingat kalau dah ada anak, dah ada laki, jangan ingat perut ko je, perut laki ko, perut anak ko, kalau lapar ko kene bangun n masak......kadang-kdang aku makan sorang-sorang kan, aku terfikir kan best kalau aku ada anak nak teman makan, boleh suapkan anak aku makan, pastu bebel-bebel kat anak aku kalau makan bersepah....huwa...berangan la pulak kan....

pastu, dah makan ke, dah semayang, dah gosok baju, terbongkang depan tv....tengoklah cerita apa yang ada, malam tadi layan bola..malaysia 2 0 lawan singapura....padan muka ko singapura...muwahaha..kenapalah entri aku hari ni ayat jahat-jahat n tak boleh blah......

pastu dalam kol 10.30 sampai kol 11 malam tu mata dah pejam celik pejam celik, itu tandanya masa untuk melabuhkan tirai....kalau aku tengah bermesej-mesej tu, kalau aku kata dah ngantok ni, jomlah tido....tapi tak faham jugak...dok gatal-gatal lagi tanya planning esoklah, nak cerita itu inilah...mmg say goodbye la dear...jawabnya esok jelah aku balas mesej...hehehe....


pastu zzzzzzzz........sampai esok pagi, mimpi anganku tak sudah ( bukan pelamin anganku tak sudah)- teringat pulak kat BFF- eja, jom karok..muwahaha....and esok, rutin harian, ulanglah benda yang sama....kecuali hari sabtu, ahad n cuti umum tu agak berbeda sikit ye....waktu bangun pagi tu agak dilewatkan sedikit.................hehehe.............


wahh....penatnya taip...oklah nak tido...eeeh..tipu je...mn leh tido dalam opis....babai......


No comments:

Post a Comment