Monday 25 June 2012

Dimana Kekuatan?

Ya Allah,

hanya engkau yang mengetahui setiap kejadian, hanya engkau yang memahami apa yang berlaku, dan hanya engkau yang menentukan segala-galanya....

setiap sujud sembahyangku, setiap doaku engkau kini telah dengarkan, tetapi bila ia terjadi kenapa aku pula tidak menerimanya...aku dalam kerunsingan, tidak faham dan mengerti apa yang engkau cuba sampaikan....berikankanlah aku kekuatan untuk menghadapinya....

maafkan aku, aku rela korbankan kebahagiaan demi melihat orang lain bahagia......andai diri ini mampu, kuatkanlah semangatku selalu...andai tidak, hanya engkau yang layak menentukan segalanya...

kadang-kadang, tidak mampu untuk berdiri lagi, kadang-kadang, sudah tidak mampu menahan hati, setiap saat dan setiap detik yang berlalu, rasa sangat pahit, tapi itu pasti akan berakhir satu hari nanti....yang penting ikhlaskan hati....ini jalan yang aku pilih. 

Mungkin kamu yang mengutuskan dirinya untuk aku, mungkin ada kebaikan di sebalik penderitaan yang sendiri tanggung kerana tidak ikhlas dalam perhubungan...

Ya Allah,
berikanlah kekuatan demi pengorbanan...mungkin ini takdir yang menentukan segalanya

No comments:

Post a Comment