Wednesday 23 May 2012

Apa Cerita Produa Anda ?

Assalammualaikum

Hari tu baca entry beberapa bloggers ni pasal PRODUA yang inginkan perkongsian, pengalaman kita berkaitan kereta jenama PRODUA. Kebetulan aku adalah pengguna PRODUA ni, haruslah berkongsi pengalaman yang tak seberapa ni. Almaklumlah jugak, my family and my frenz pun ramai yang guna kereta dari PRODUA ni...so, haruslah berbangga dengan PRODUA ni lebih-lebih sikit..untuk lebih lanjut boleh klik SINI.


Ini cerita aku about my PRODUA yang Cool bangat :)



Perkara pertama saya terfikir nak membeli sebuah kereta jenis apa, adalah kereta PRODUA. Sebab apa saya memilih produa sebagai pilihan hati adalah kerana Produa adalah kereta buatan Malaysia. Kita harus berbangga dengan buatan negara sendiri. Bangsa Negara lain turut menghargai Negara Malaysia, kenapa kita tidak boleh? 

Produa juga adalah sebuah kereta yang  Cool.. Saya telah bekerja hampir 2 tahun dan telah membeli sebuah kereta yang Cool dan comel dan elegant lagi bergaya iaitu Produa VIVA Elite. Sebab VIVA amatlah bersesuaian dengan saya yang agak comel, dan seorang wanita yang memiliki sikap lemah lembut ketika memandu kerana saya baru perolehi lessen P.

Viva sangatlah menjimatkan perjalanan hidup saya. Saya boleh pulang ke kampung bila-bila masa sahaja, sebulan sekali, seminggu sekali, mahupun tiap hari ( itu mustahil ). Kerana itu hubungan saya bersama keluarga semakin erat dan hubungan bersama-sama rakan yang sudah lama terpisah boleh bersatu kembali. Saya juga tidak perlu risau ketika parking kerana viva amatlah senang untuk menyelit dan ketika pemanduan di jalan raya, VIVA boleh mengalahkan MERCEDEZ BENZ kalau kereta MERCEDEZ BENZ hanya mencapai tahap 110km/j sahaja di jalan raya kerana VIVA boleh memecut 120 km/j tapi sudah gegar-gegar macam nak terbang.

Akhir kata, saya sayang dengan VIVA Elite saya walaupun hari tu VIVA saya kene gesel dengan kereta jenama PROTON. Tapi saya maafkan sebab PROTON tetap kereta buatan MALAYSIA..Saya sayang Malaysia. Saya sayang Produa. Tanpa Produa saya Keletihan kerana terpaksa berjalan. 

Perjalanan yang Cool dan Osem :)


Sekian sahaja cerita aku pasal PRODUA. Comel itu menawan Okeh....:)



No comments:

Post a Comment