Tuesday 10 April 2012

Pengurusan Stress @ Cameron Highland

Assalammualaikum

5-7 April 2012 - Kursus Pengurusan Stress, anjuran Unit Latihan PPUKM. Nak kata kerja terlalu stress tu taklah pun. Bila boss aku baca surat aku nak g kursus stress tu, dia tanya aku stress ke, aku jawab tak pun. Boss aku lagi banyak stress kot dengan aku. patutnya dia yang pergi kursus stress tu. hehehe.

Bertempat di Herritage Hotel, Cameron Highlands


Dah nama pun, cameron kan. Sejuk ya amat lah...perut lapar jelah...bertolak dari HUKM jam 930 pagi. sampai dalam pukul 5.00 petang. Fuhh jauh ya amat. Jalan mana pun aku tak tau driver tu bawak. Tapi aku ni memang mabuk sikit. Lagi-lagi jalan pusing2 macam naik roler coster. memang aku terlentang tak bukak mata la dalam bus tu sebab takut muntahkan. huhu..


sampai je kat bilik seminar tu, dah register, dah dapat kunci bilik masing-masing and dimaklumkan pulak malam tak de slot sebab penceramah ada masalah. so, urusetia kata boleh la, rehat-rehat dan kalau nak jenjalan tu boleh jenjalan ye. Aku satu bilik dengan kakak ofis aku- kak eli. rasanya kitorang je yang dari UKM Bangi. Ramai yang dari HUKM dan KKL. Bilik hotel just simple sangat. Tapi oklah..janji selesa kan. bukan nak honeymoon pun. Tapi nak honeymoon dekat Herritage pun ok jugak.hehehe





second-day 6 April 2012

Program pun start..belajar ape itu stress, punca-punca stress and cara nak menangani stress. and penceramah tu adalah Tuan Hj.Hushim dari Hushim Consultant and motivation. Kalau tengok muka dia baru aku kenal. mula-mula dengar nama aku tak kenal pun. sebab dia selalu masuk lagi-lagi sekarang dia selalu masuk Wanita Hari Ini. Tak habis-habis dia cerita pasal si kak Azizah Arifin tu. Tuan Hj. ni kelakar rupanya. suka buat memek muka julur-julur lidah bagai. semua orang ketawa. pastu cerita pasal orang2 dah berumah tangga ni. yelah majoriti kat kursus tu semua dah kawin, yang bujang-bujang ni tersipu-sipu malu and  cover2 gelak sebab takut kene bahan. 

Tn.Hj.Hushim bersama isteri
Nampak sangat muka aku tu tak de cahaya keimanan.hehe. sebenarnya sunburn sebab training lawn ball hari tu.....gelap betul.macam anak orang asli.hehehe.



last day-7 April 2012

Pentutup tu macam best sikit, ada peluk-peluk cium2 pulak. aku tak boleh la tengok orang nangis ni.pantang betul la..mulalah nak ikut nangis padahal tak de pun yang menyedihkan.



Penyampaian hadiah untuk setiap kumpulan


check out tengahari- balik tu singgah shopping dekat Brinchang. belilah ape2 yang patut. Duit pun aku tak bawak banyak kan,,,yelah, aku ni penjimat orangnye.hehehe...





overall semua nak warna merah.barang-barang aku semua nak warna merah. sebab merah kan menawan. pastu ada la beli strawberi sikit, buah jambu jeruk tu sedap, beli la sikit.beli teh kotak sikit..semua sikit2. 


- BECAUSE I'M SIMPLE-


No comments:

Post a Comment